کنکاش رکوردهای گلزنی اوسیمن؛ الماس سیاه سری آ ایتالیا

هواداران ناپولی در این فصل بغیر از پیروزی تیمشان به گلزنی ویکتور اوسیمن نیز عادت کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از گل، تقریباً در هر مسابقه ناپولی در سری آ ایتالیا می‌توان انتظار داشت که ویکتور اوسیمن نامش را در فهرست گلزنان بازی قرار دهد. در ادامه به بررسی آمار و رکوردهای گلزنی اوسیمن در طول دوران فوتبالش خواهیم پرداخت. ویکتور اوسیمن، ملی پوش نیجریه‌ای یکی از بهترین مهاجمان جوان جهان فوتبال است و در طول فصل جاری در حد و اندازه یک مهاجم کلاس جهانی ظاهر شده است. ستاره ناپولی به دلایل درستی تیتر خبرها شده و بازی‌های هیجان‌انگیز او برای صدرنشین سری آ توجه همه باشگاه‌ها را به او جلب کرده است.

آمار گل‌زنی فوق‌العاده اوسیمن از چشم ثروتمندترین باشگاه‌های اروپا دور نمانده، زیرا باشگاه‌هایی مانند منچستریونایتد، بایرن مونیخ و چلسی همگی علاقه‌مند به جذب مهاجم ناپولی در آینده نزدیک هستند. ملی پوش نیجریه‌ای خود را به عنوان یکی از مرگبارترین مهاجمان اروپا در این فصل معرفی کرده و ویژگی‌هایی مشابه قهرمان دوران کودکی خود، دیدیه دروگبا دارد.

بازی اوسیمن دارای همان بی‌رحمی و ویرانگری است که دروگبا در فوتبالش داشت. او حتی به همان اندازه از لحاظ فیزیکی قدرتمند است و سرعت بالایی نیز دارد. قدرت و متانت دروگبا را می‌توان در سبک بازی اوسیمن مشاهده کرد و هر بار گلزنی این ستاره، یادآور خاطراتی از مهاجم بازنشسته ساحل عاج است.

کنکاش رکوردهای گلزنی اوسیمن؛ الماس سیاه سری آ ایتالیا

ناپولی

پس از فصل درخشان ۲۰۱۹ با لیل، اوسیمن توسط چندین باشگاه بزرگ تعقیب شد و با مبلغ ۷۰ میلیون یورو به تیم ایتالیایی ناپولی منتقل شد. آسیب دیدگی شانه، محرومیت‌ها و مشکلات مربوط به ویروس کرونا مانع از جاافتادن وی در اولین فصل حضورش در ناپل شد. با وجود مشکلات متعدد، اوسیمن در نهایت موفق شد فصل را با موفقیت به پایان برساند و در فصل ۲۰۲۰-۲۱، ۱۰ گل به ثمر برساند. ناگفته نماند که او به دلیل زهردار بودن بیش از ح در مقابل دروازه حریفان به چهره‌ای محبوب در بین هواداران ناپولی نیز تبدیل شده است.

اوسیمن در این فصل بازی خود را به سطح کاملاً جدیدی رسانده و حضور او در زمین باعث ایجاد ترس در قلب مدافعان حریفان می‌شود، جایی که وی در کنار شریک خود در خط حمله، خویچا کواراتسخلیا، برای شکوه ناپولی تلاش می‌کند و موفق نیز بوده است. اوسیمن در مجموع در ۸۵ مسابقه برای ناپولی ۴۷ گل به ثمر رسانده است.

لیل

شارلوا با فروش ۳.۵ میلیون یورویی اوسیمن، سود قابل توجهی به دست آورد و این بازیکن با قراردادی با ارزش ۱۵ میلیون یورو راهی فرانسه شد. ان بازیکن جوان نیجریه‌ای به عنوان جانشین مستقیم رافائل لیائو که در آن زمان در آستانه تکمیل انتقال ۳۵ میلیون یورویی به میلان بود، به خدمت گرفته شد. اوسیمن در تنها فصل حضورش در لیگ ۱، با زدن ۱۳ گل به بهترین شکل ظاهر شد و در همان فصل چهار پاس گل نیز در ۲۷ بازی لیگ به نام خود ثبت کرد.

در آن زمان تنها بازیکنانی چون ویسام بن یدر، کیلیان امباپه و موسی دمبله موفق شدند در لیگ سطح اول فوتبال فرانسه گل‌های بیشتری در مقایسه با اوسیمن جواب به ثمر برسانند.

اوسیمن در مجموع ۳۸ مسابقه موفق شد ۱۸ گل برای تیم لیل به ثمر برساند.

شارلوا

اوسیمن در سال ۲۰۱۸ به باشگاه شارلروا بلژیک پیوست. در این تیم بود که ستاره آفریقایی موفق شد توانمندی‌های خود را نشان دهد و ارزش‌هایش را ثابت کند. او پس از به ثمر رساندن ۲۰ گل در ۳۶ بازی در تمامی رقابت‌ها برای تیمش توانست عنوان به عنوان بهترین بازیکن فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۹ را به دست آورد و فصل را به عنوان بهترین گلزن باشگاه به پایان رساند. فرم بی نظیر او همچنین باعث شد تا وی به لیست ۲۳ نفره نیجریه برای جام ملت‌های آفریقا ۲۰۱۹ نیز دعوت شود.

بازی‌های عالی اوسیمن از همان زمان مورد توجه باشگاه‌های سراسر اروپا قرار گرفت و میلان، شالکه، آرسنال و بسیاری دیگر برای امضای او رقابت کردند.

اوسیمن ۲۰ گل در ۳۶ مسابقه برای شارلوا بلژیک زد.

کنکاش رکوردهای گلزنی اوسیمن؛ الماس سیاه سری آ ایتالیا

نیجریه

صعود سریع اوسیمن به قله در حالی رقم خورده است که این بازیکن در رده‌های مختلف سنی برای تیم ملی کشورش درخشش‌های متعددی داشته است. عملکرد بسیار امیدوارکننده او در جام جهانی فوتبال زیر ۱۷ سال ۲۰۱۵، چشم بسیاری از تیم‌های اروپایی را به خود جلب کرد، زیرا او با ۱۰ گل موفق به کسب جایزه بهترین گلزن شد و نقش مهمی در قهرمانی تیم زیر ۱۷ سال نیجریه در سال ۲۰۱۵ ایفا کرد.

اوسیمن اولین بازی خود برای تیم ملی بزرگسالان نیجریه را در برد دوستانه سه بر صفر مقابل توگو در سال ۲۰۱۷ تجربه کرد. سپس در مارس ۲۰۲۱ توانست در یک دیدار بین‌المللی در مرحله مقدماتی AFCON مقابل لسوتو بازی کند. در حالی که او هنوز بازیکن جوانی در تیم ملی محسوب می‌شود، روزهای خوبی را در لباس تیم ملی کشورش سپری کرده است. اوسیمن برای تیم ملی نیجریه در ۲۲ مسابقه موفق به زدن ۱۵ گل شده است.

کد خبر 641999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.