احداث ۲ استخر ذخیره آب با حجم‌ آبگیری ۱۱۰ هزار مترمکعب

شهردار محمدآباد گفت: به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر در دوره پنجم و ششم، دو استخر ذخیره آب با مجموع حجم آبگیری ۱۱۰ هزار متر مکعب با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال احداث شد.

محمد اسماعیل‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در دوره پنجم شورای اسلامی شهر یک استخر ذخیره آب با حجم آبگیری ۳۵ هزار متر مکعب و سال گذشته استخری با حجم آبگیری ۷۵ هزار متر مکعب در محمدآباد احداث شد، اظهار کرد: احداث این دو استخر ذخیره آب با مجموع حجم آبگیری ۱۱۰ هزار متر مکعب، اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال در بر داشت.

وی افزود: این دو استخر امکان ذخیره‌سازی روان‌آب‌های سطحی جهت آبیاری فضای سبز شهر را فراهم می‌کند و امیدواریم با ذخیره‌سازی آب تا شهریورماه ۱۴۰۲ نیازی به برداشت آب از چاه‌های عمیق شهرداری نباشد.

شهردار محمدآباد خاطرنشان کرد: با احداث این دو استخر در هزینه‌های شهرداری از قبیل خرید آب و تانکر آبرسانی بالغ بر شش میلیارد ریال در سال صرفه‌جویی می‌شود.

اسماعیل‌زاده با بیان اینکه مساحت فضای سبز شهر محمدآباد حدود ۲۰۰ هزار متر مربع است، تصریح کرد: سرانه فضای سبز هر شهروند ۲۵ متر مربع است و آب مورد نیاز فضای سبز شهر از محل یک حلقه چاه تأمین می‌شود. در شهر محمدآباد چهار پارک محله‌ای داریم و باغ گل‌محمدی شهرداری نیز جزو فضای سبز شهر است.

وی گفت: بهسازی فضای سبز شهر، گسترش آبیاری قطره‌ای، درختکاری و تأمین آب از مهمترین طرح‌های شهرداری در سال جاری بوده که هزینه‌ای ۲۰۰ میلیون تومانی در بر داشته است.

به گزارش ایمنا، شهر محمدآباد با ۶۵۰۰ نفر جمعیت یکی از شهرهای بخش مرکزی جرقویه، در شرق اصفهان واقع شده است.

کد خبر 641972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.