شولتز: آلمان بیشترین سلاح را به اوکراین ارسال کرده است

صدر اعظم آلمان اعلام کرد: تصمیم گیری ها در خصوص ارسال سلاح به اوکراین باید به درستی اتخاذ شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از رویترز، صدر اعظم آلمان از جنگ افروزی‌های کشورش در اوکراین که با تجهیز تسلیحاتی مداوم کی یف صورت می‌گیرد، با مباهات یاد کرد.

«اولاف شولتز» صدراعظم آلمان امروز جمعه اظهار کرد: که رئیس جمهور روسیه باید درک بداند که اروپا اکنون بیش از هر زمان دیگری متحد شده است.

صدراعظم آلمان، به جنگ افروزی‌های برلین در اوکراین برچسب کمک زد و افزود: ما بیشتر از هر کشور اروپایی تسلیحات و مهمات مدرن در اختیار اوکراین قرار می‌دهیم.

در حالی که ناتو مستقیماً وارد جنگ با روسیه شده است، شولتز مدعی شد که تلاش برای دستیابی به تعادل میان حمایت از اوکراین و جلوگیری از جنگ با روسیه ادامه خواهیم داد.

صدراعظم آلمان در ادامه افزود در مورد تدارکات تسلیحاتی اوکراین باید احتیاط به خرج داد و به اتخاذ تصمیم مناسب ادامه باید داد.

شولتز در ادامه تأیید کرد که آلمان هزینه‌های نظامی خود را افزایش خواهد داد و این کشور به یک صنعت دفاعی قوی نیاز دارد.

صدراعظم آلمان، که کشورش ارسال تانک به اوکراین را با فشار غرب پذیرفت، افزود که هر کسی که می‌خواهد تانک به اوکراین بفرستد باید همین الان این کار را انجام دهد.

گفتنی است که اروپا و آمریکا به بهانه جنگ در اوکراین، سیل تسلیحات نظامی خود را راهی این کشور کرده‌اند.

اوکراین طی چند هفته گذشته بارها از آلمان هم خواسته بود تا مجوز واگذاری تانک‌های لئوپارد ۲ خود را به دیگر کشورها بدهد، اما آلمان با نگرانی از این کار هرگونه واگذاری تانک‌های لئوپارد را منوط به اقدام مشابه از سوی آمریکا عنوان کرده بود و از آمریکا خواسته بود تا برای واگذاری تانک، ابتدا واشنگتن پیش قدم شود. در نهایت آلمان تحت فشار آمریکا مجبور به پذیرش این کار شد.

کد خبر 641956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.