کمک ۷۰ کشور به مردم زلزله‌زده «آدیامان»/ انسانیت فارغ از مذهب، سیاست و نژاد هنوز زنده است

مدیر آفاد (مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه) استان ارزینجان که به‌عنوان مدیر معین، مسئولیت امور آفاد در منطقه زلزله‌زده «آدیامان» را بر عهده دارد، گفت: زلزله ترکیه یک حادثه شوم بود؛ ولی کمک کشورهای مختلف به مردم زلزله‌زده ترکیه نشان داد که انسانیت هنوز زنده است.

به گزارش ایمنا، کادیر چلیک درباره میزان کمک‌های بین‌المللی به منطقه زلزله‌زده «آدیامان» اظهار کرد: در این مدت، شاهد کمک‌های ۷۰ کشور در قالب کمک‌های دولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد به منطقه زلزله‌زده آدیامان بودیم و این میزان از کمک‌ها و همدردی‌ها نشان داد که انسانیت فارغ از مذهب، سیاست و نژاد هنوز زنده است.

وی با بیان اینکه تقریبا تمامی کشورهایی که از روز اول به ما قول همکاری داده بودند، در این زمینه کمک کردند، افزود: تقریبا ساختمان‌های زیادی در مرکز این شهر از بین رفته‌اند.

مدیر آفاد استان ارزینجان با بیان اینکه تعداد زیادی از مردمی که در این حادثه خانه خود را از دست داده‌اند اکنون در چادر اسکان دارند، گفت: تاکنون ۱۶ هزار و هفتصد چادر در ۲۲ اردوگاه در منطقه آدیامان احداث شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین خسارت واردشده در این منطقه در مرکز شهر است، درباره نحوه خدمت‌رسانی به کسانی که در چادر مستقر هستند، اظهار کرد: مواد غذایی، پوشاک، لوازم بهداشتی و خدمات روان‌پزشکی موردنیاز در اختیار زلزله‌زدگان قرار گرفته است.

کادیر چلیک درباره برنامه‌های دولت به‌منظور کمک به زلزله‌زدگان برای احداث و بازسازی خانه‌هایشان گفت: برنامه دولت اردوغان این است که در مدت کوتاه خانه‌های ویران‌شده ساخته شود و مردم به خانه‌های خود بازگردند.

منبع: ایسنا

کد خبر 641836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.