پای تبدیل ارگ جهان‌نما به مکانی برای رویدادهای ناب شهر اصفهان ایستاده‌ایم

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: با افتخار پای تبدیل «ارگ جهان‌نما» به مکانی برای رویدادهای ناب شهر اصفهان ایستاده‌ایم تا اقتصاد شهری و گردشگری در اصفهان محقق شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا ایزدی امروز _ پنجشنبه بیست‌وهفتم بهمن _ در آیین «انعقاد قرارداد ساخت هتل در ارگ جهان‌نما» اظهار کرد: گردشگری تنها راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی فعلی است و اگر بتوانیم در حوزه گردشگری شهری موفق عمل کنیم، می‌توانیم به مبانی اقتصاد گردشگری تکیه کنیم.

وی افزود: شهر اصفهان به‌عنوان خاستگاه تمدن ایران اسلامی حرف‌های زیادی برای تحقق اقتصاد شهری و حوزه گردشگری شهری از دیرباز داشته است؛ اما میزان موفقیت در این زمینه به عملکرد شهرداری، شورای اسلامی شهر و میراث فرهنگی بستگی دارد که در بسیاری از مقاطع در تقابل با یکدیگر عمل کرده و بسیاری از منافع را از دست داده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: سکاندار شهرداری اصفهان که کلیددار اقتصاد گردشگری است نسبت‌به گردشگری معرفت و شناخت دارد.

وی با بیان اینکه شهرداری قدرت اجرایی لازم برای تحقق گردشگری شهری را در اختیار دارد، افزود: ارگ جهان‌نما غده چرکینی در حساس‌ترین نقطه شهر اصفهان است که باید نسخه‌ای مناسب برای آن پیچیده شود.

ایزدی ادامه داد: سال‌هاست نتوانسته‌ایم ارگ جهان‌نما را به یک مرکز فرهنگی‌اقتصادی شهر تبدیل کنیم؛ این در حالی است که این مکان در مرکز دولت‌خانه صفوی واقع شده و در گذشته همه تحولات اجتماعی‌اقتصادی از این مکان آغاز می‌شد.

وی تاکید کرد: با افتخار پای تبدیل ارگ جهان‌نما به مکانی برای رویدادهای ناب شهر اصفهان ایستاده‌ایم تا اقتصاد شهری و گردشگری نیز در اصفهان محقق شود.

کد خبر 641824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.