برنامه آموزشی متناسب با شرایط اقلیمی کشور نیست

رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس با انتقاد از ناتوانی آموزش و پرورش در برنامه‌ریزی مناسب و متناسب با شرایط محیط‌زیستی کشور، گفت: چرا تاکنون برنامه‌ای متناسب با شرایط اقلیمی در مواجهه با معضلی همچون آلودگی هوا توسط وزارت‌خانه ارائه نشده است که شاهد تعطیلی مکرر مدارس نباشیم؟

سمیه رفیعی درباره واگذاری اختیار تعطیلی مدارس به وزارت آموزش و پرورش در زمان پیک آلودگی هوا، اظهار کرد: اگر قرار باشد وزارت آموزش و پرورش اختیار تعطیلی مدارس را در زمان‌های بحرانی همچون آلودگی هوا بر عهده گیرد، باید ضمانت سلامتی دانش‌آموزان را بدهد که دانش‌آموزان با سلامت کامل می‌توانند به تحصیل خود ادامه دهند. چه کسی پاسخگوست که حفظ سلامتی دانش‌آموزان اولویت دارد یا آموزش آن‌ها؟

وی افزود: در نظر داشته باشیم که ما آموزش و تربیت را برای نسلی سالم می‌خواهیم. چه کسی باید تعیین‌کننده این مسئله باشد؟ بهتر است وزارت آموزش و پرورش تصمیمات و برنامه‌ای اتخاذ کند که سازگاری با مشکلاتی همچون آلودگی هوا دارد و عاملی بر کاهش این معضل است. برای مثال، شرایط اقلیمی چهار فصل سال در شمال و جنوب کشور یکسان نیست یا زمانی که با معضل آلودگی روبه‌رو هستیم تمام استان‌ها درگیر این مسئله نیستند یا در سه‌ماهه تابستان دانش‌آموزان همیشه به حال خودشان رها می‌شوند.

رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس با انتقاد از ناتوانی آموزش و پرورش در برنامه‌ریزی مناسب و متناسب با شرایط اقلیمی و محیط‌زیستی کشور، یادآور شد: چرا تاکنون برنامه‌ای متناسب با شرایط اقلیمی در مواجهه با معضلی همچون آلودگی هوا توسط وزارت‌خانه ارائه نشده که شاهد تعطیلی مکرر مدارس بدون در نظر گرفتن زیرساخت‌های ادامه فعالیت آموزش نباشیم؟ دو سال اپیدمی کرونا فرصت کمی برای تقویت آموزش برای مواجهه با بحران‌ها نبود.

وی تاکید کرد: معضل آلودگی هوا برای دیروز، امروز و فردای نیامده نیست. هرساله شاهد شدت‌گیری آن در فصول سرد سال هستیم. چرا تاکنون برای حل این مسئله که آموزش نسل آینده را تحت تاثیر قرار داده است تصمیمات سازگاری اتخاذ نشده است؟

رفیعی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش متضرر اصلی آلودگی هواست، اما کارشناس و تعیین‌کننده اصلی این مسئله نیست. طبق قوانین صادرشده، وزارت بهداشت و درمان کشور متولی اصلی سلامتی آحاد جامعه است.

منبع: خانه ملت

کد خبر 641816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.