نظارت بر رعایت نکات ایمنی در کارگاه‌های تولیدی شهر زرند

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرند گفت: نبود کپسول‌های آتش‌نشانی، وضعیت انبارداری نامناسب، نبود سیستم اعلام حریق، نداشتن سیستم برق‌کشی مناسب و استاندارد، دسترسی نداشتن در زمان بحران از مشکلات واحدهای تولیدی شهر زرند است.

مرتضی بخشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: لازمه داشتن شهری ایمن همکاری شهروندان و کسبه در رعایت نکات ایمنی است.

وی با بیان اینکه به منظور بررسی مسائل و مشکلات ایمنی و هشدارهای ایمن‌سازی کارگاه‌های تولید مبل و قالی و تولید از این مراکز بازدید داشتیم، افزود: برای داشتن شهر ایمن، همه باید مسائل ایمنی را رعایت کنند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرند خاطرنشان کرد: تفاوتی نیست که ساختمانی مسکونی یا تجاری یا دولتی باشد، رعایت نکردن مسائل ایمنی و انبارداری در کارگاه‌های تولیدی موجب می‌شود حادثه‌ای جبران ناپذیری اتفاق بیفتد.

بخشی اضافه کرد: در بازرسی‌های انجام شده متوجه ایراداتی شدیم که با یک پیشگیری کوچک می‌توان از یک حادثه و بحران بزرگ جلوگیری کرد.

وی ضمن نگرانی از وضعیت انبارداری که احتمال آتش‌سوزی را می‌رساند، تصریح کرد: در بیشتر مغازه‌های بازدید شده، نکات ایمنی و اصول اولیه انبارداری رعایت نشده بود؛ که عدم اجرای آن‌ها می‌تواند زمینه ساز مشکلات زیادی برای مغازه داران و حتی شهروندان باشد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرند گفت: نبود کپسول‌های آتش نشانی، وضعیت انبارداری نامناسب، نبود سیستم اعلام حریق، نداشتن سیستم برق کشی مناسب و استاندارد، عدم دسترسی لازم در زمان بحران از جمله مشکلات واحدهای تولیدی است.

بخشی افزود: کسبه و مغازه‌داران شهر زرند اگر به فکر حفظ سرمایه‌های خود هستند باید اصول ایمنی را رعایت کنند.

وی اظهار کرد: از مدیران و مسئولان شهرستان می‌خواهیم با اختصاص زمین‌های مناسب در اطراف شهر به متقاضیان و کسبه؛ علاوه بر کمک به تولیدات شهرستان ایمنی را به شهروندان زرندی هدیه کنند.

کد خبر 641815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.