درد کهنه شهرها/جهان‌نما یکی از بهترین هتل‌های کشور می‌شود

پربازدیدترین اخبار شهری ایران در هفته گذشته را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «درد کهنه شهرها»، «حضور شهرداری اصفهان در نمایشگاه نخستین رویداد مدیریت بحران ایران قوی ۱۴۰۱»، «تقاطع‌های غیرهمسطح رؤیای شهرداری خرم‌آباد»، «ساماندهی کارکنان دغدغه مدیریت شهری / ‏ تبدیل وضعیت بیش از نیمی از کارمندان مشمول ایثارگری»؛ «شهرداری قدرت بازدارندگی ندارد / شرایط ساخت‌وساز در هر شهر متفاوت است»، «ارگ جهان‌نما یکی از بهترین هتل‌های کشور می‌شود / از شهروندان بابت ترافیک شهر عذرخواهی می‌کنم»، «میدان‌های مرکزی شهر رفسنجان نونوار می‌شود»، «انسداد ترافیکی در بیشتر معابر اصفهان برطرف شد»؛ «اعزام ۸ دستگاه آواربرداری به خوی / تشکیل اکیپ‌های مختلف جهت کنترل شرایط»، «حضور هنرمندان برجسته مجسمه‌سازی در اصفهان» از عناوین اخباری است که هفته گذشته در صدر پر بازدیدهای سرویس شهروکلانشهر ایمنا قرار گرفت و در این بسته خبری بازنشر می‌شود.

درد کهنه شهرها

هر کدامشان گل، دستمال، فال یا اقلام دیگری در دست دارند و عاجزانه اصرار بر خرید می‌کنند؛ کار این کودکان برای گذران زندگی همین است و در گوشه کنار شهر به خصوص در محل ورودی‌ها منتظر می‌مانند تا بلکه کسی از آنها خرید کند؛ این حکایت امروز شهر گرگان است که داد مردم این شهر را درآورده است.

گرگان با جمعیت حدود ۴۰۰ هزار نفر از بزرگترین شهرهای استان گلستان درگیر معضل کودکان کار است. حضور کودکان کار در گرگان نه تنها چهره شهر را نازیبا نشان می‌دهد، بلکه غم در ذهن و فکر هر بیننده‌ای ایجاد می‌کند. در بعضی خیابان‌های شهر علاوه بر کودکان بومی، کودکانی غیربومی نیز دیده می‌شوند، از آنجا که گرگان مقصد گردشگری است و در مسیر تردد خودروهای عبوری به بسیاری از مناطق دیگر کشور قرار دارد، این کودکان برای کسب درآمد بیشتر به این شهر می‌آیند.

سیدمحمدرضا سیدالنگی، شهردار گرگان در این خصوص گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی کشور شهرداری کمترین وظیفه را دارد، اما به عنوان دستگاه همکار باید در کنار ۲۴ دستگاه دیگر کار جمع‌آوری و ساماندهی کودکان کار را انجام دهد.

وی تاکید کرد: در شرایط فعلی که کودکان کار رها شده در معابر شهری هستند نگاه شهروندان متوجه شهرداری است و پاکیزگی و زیبایی شهر را از مدیریت شهری مطالبه می‌کنند.

شهردار گرگان ادامه داد: در حال حاضر در دو شهر گرگان و گنبد حدود ۴۱۰ کودک کار وجود دارد، که حدود ۲۱۰ نفر آنان مربوط به شهر گرگان هستند، حدود ۴۰ نفر ایرانی و ۱۶۰ نفر نیز اتباع بیگانه هستند.

سیدالنگی گفت: جلسه‌ای در دفتر معاونت دادستان گرگان برگزار شد و طرح جمع‌آوری کودکان کار در معابری که کودکان کار حضور دارند شکل گرفت؛ آن‌ها پس از جمع‌آوری به مددسرا منتقل می‌شوند.

تقاطع‌های غیرهمسطح رؤیای شهرداری خرم‌آباد

طی سال‌های اخیر احداث تقاطع‌های غیرهمسطح در شهرهای بزرگ ایران و مراکز استان‌‎ها به منظور روان‌سازی ترافیک مورد توجه مدیریت شهری بوده و فوایدی نیز داشته است، اما کارشناسان بر این باور هستند که اجرای این طرح در شهر خرم‌آباد در عمل ممکن نیست و تنها بر مشکلات شهر می‌افزاید.

سعید بارانی، عضو هیئت مدیره انجمن پیمانکاران عمرانی لرستان در این خصوص گفت: ایجاد تقاطع‌ها یا روگذرها از اقدامات بسیار خوبی است که می‌تواند در شهر انجام شود، چراکه شهر خرم‌آباد نیازمند توجه به مسائل زیرساختی و المان‌های شهری است، اما بسیاری از مشکلات شهر روی زمین مانده است و مدیریت شهری قبل از هر اقدامی باید به دخل و خرج شهرداری توجه داشته باشد.

سلیمان میرزاپور، دکترای برنامه‌ریزی شهری نیز در این خصوص گفت: با وجود مشکلات عدیده‌ای که در شهر خرم‌آباد وجود دارد، سوال این است که ایجاد این تقاطع‌ها باید در اولویت چندم مدیریت شهری باشد.

وی با بیان اینکه به هیچ‌وجه نمی‌توانیم برای تقاطع‌ها اولویتی قائل شویم، اظهار کرد: اولویت اول شهر ایجاد کاربری‌های عمومی است، نباید زمین‌های اندک داخل شهر را که شهرداری مالک آنها است بفروشیم و تبدیل به تقاطع غیرهمسطح کنیم، در حالی که می‌توانیم با تغییر زمان یک چراغ راهنما یا حضور پلیس راهنمایی و رانندگی مشکل را حل کنیم.

شهرداری قدرت بازدارندگی ندارد / شرایط ساخت‌وساز در هر شهر متفاوت است

دلایل مختلفی برای افزایش ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهرها وجود دارد؛ یکی از مهمترین دلایل کارایی نداشتن بازدارنده‌های قانونی در سطح شهرها است، با این وجود نباید از نقش مسائل اجتماعی و اقتصادی مختص هر شهر و تأثیر آن بر افزایش تخلفات ساختمانی غافل شد؛ آنچه در شهر لردگان کاملاً محسوس است.

محمد نادری، عضو کمیسیون ماده صد شهرداری لردگان در این خصوص گفت: بیشتر نیروهای شهرداری لردگان شرکتی هستند و نمی‌توانند با جدیت بیشتری نسبت به تخلفات ساختمانی اقدام کنند، زیرا با مالکان به مشکل برمی‌خورند که در نهایت منجر به ارجاع پرونده به محاکم قضائی می‌شود، باید در این زمینه از شهرداری حمایت شود، اما حال حاضر قدرت بازدارندگی وجود ندارد؛ مسائل قومی قبیله‌ای در شهر و بضاعت کم مالکان نیز از دیگر موانع تخریب یک ساختمان است.

وی گفت: هر شهر قانون خود را دارد، در لردگان مالک می‌تواند ۶۰ درصد از زمین را بسازد، در تلاش هستیم که این میزان به ۷۰ درصد برسد تا ساخت‌وساز غیرقانونی کمتر شود، چراکه مالکان بیش از مقدار تعیین شده ساخت‌وساز می‌کردند و بابت اضافه ساخت، طبق قانون ملزم به پرداخت جریمه می‌شدند.

عضو کمیسیون ماده صد شهرداری لردگان ادامه داد: در شهر لردگان، شهرداری به دلیل رو در رو نشدن با مردم، جریمه کردن را به تخریب ترجیح می‌دهد؛ با کمال تأسف در لردگان پرونده‌هایی که باید تخریب شود به دلیل مستضعف بودن سازنده تخریب نمی‌شود و مالک توان پرداخت جریمه را نیز ندارد که در نهایت جریمه پرداخت نمی‌شود و ملک به همان وضعیت سابق باقی می‌ماند، شهرداری لردگان در این زمینه بسیار ضعیف است.

ارگ جهان‌نما یکی از بهترین هتل‌های کشور می‌شود / از شهروندان بابت ترافیک شهر عذرخواهی می‌کنم

ارگ جهان‌نما یکی از بهترین هتل‌های کشور می‌شود / از شهروندان بابت ترافیک شهر عذرخواهی می‌کنم یکی دیگر از پرمخاطب‌ترین اخبار شهرهای ایران در هفته گذشته بود.

علی قاسم‌زاده؛ شهردار اصفهان در برنامه رادیویی «صدای شهر» اظهار کرد: این روزها شهروندان اصفهان پس از تحمل روزهای آلوده، به برکت نزولات آسمانی هوای پاک را استنشاق می‌کنند، هرچند به دلیل حجم شدید بارش‌ها، شاهد مشکلات و آب‌گرفتگی‌ها بودیم.

: وی افزود: روز گذشته چند عامل دست به دست هم داد تا شاهد ترافیک شدیدی در سطح شهر باشیم، از این رو به عنوان شهردار اصفهان از شهروندان عذرخواهی می‌کنم.

شهردار اصفهان گفت: با مشارکت بخش خصوصی از هفته آینده ظرفیت جدیدی برای ساختمان جهان‌نما ایجاد و یکی از بهترین هتل‌های کشور در این مکان احداث می‌شود.

حضور شهرداری اصفهان در نمایشگاه نخستین رویداد مدیریت بحران ایران قوی ۱۴۰۱

احمدرضا کیانی، مدیر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان گفت: حوزه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان در نمایشگاه نخستین رویداد مدیریت بحران ایران قوی ۱۴۰۱ با سه موضوع آب و پساب، ایمنی و انرژی شرکت کرده است.

ساماندهی کارکنان دغدغه مدیریت شهری / ‏ تبدیل وضعیت بیش از نیمی از کارمندان مشمول ایثارگری

ساماندهی کارکنان دغدغه مدیریت شهری / ‏ تبدیل وضعیت بیش از نیمی از کارمندان مشمول ایثارگری یکی دیگر از پرمخاطب‌ترین اخبار شهرهای ایران در هفته گذشته بود.

منصور سلطانی‌زاده، مدیرکل سرمایه انسانی شهرداری اصفهان گفت: شهرداری اصفهان به‌رغم وجود تنوع قرارداد کارکنان، تلاش کرده است تا حد امکان که قانون اجازه می‌دهد، موضوع همسان‌سازی حقوق کارکنان را عملیاتی کند.

انسداد ترافیکی در بیشتر معابر اصفهان برطرف شد

حسین حق‌شناس، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: گره ترافیکی‌ای که از ظهر امروز در معابر حاشیه جنوبی زاینده‌رود به‌دلیل کند شدن حرکت ترافیک و قفل شدن تقاطع‌ها و تصادفات ناشی از بارندگی ایجاد شده بود، با فرماندهی مشترک ترافیک از مرکز کنترل و مدیریت ترافیک شهرداری اصفهان و پلیس راهور باز شد.

حضور هنرمندان برجسته مجسمه‌سازی در اصفهان

حمید قنادنیا، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان از برگزاری نخستین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی در اصفهان خبر داد و گفت: حضور مجسمه‌سازان در اصفهان فرصت بزرگی است که علاوه بر ارتقای سطح هنری شهر، امکان بهره‌مندی دانشجویان و هنرمندان اصفهانی را از دانش و تجربه این افراد به همراه دارد.

اعزام ۸ دستگاه آواربرداری به خوی / تشکیل اکیپ‌های مختلف جهت کنترل شرایط

توحید علی‌نژاد، معاون امور زیربنایی و ترافیکی شهرداری خوی گفت: شهرداری به منظور آواربرداری واحدهای تخریب شده در زلزله پنج دستگاه کامیون، دو دستگاه گریدر و یک دستگاه لودر اعزام کرده است.

میدان‌های مرکزی شهر رفسنجان نونوار می‌شود

سیدعلی پورباقری، معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری رفسنجان از انجام عملیات زیباسازی و بهسازی محوطه داخلی میدان‌های حضرت ابراهیم (ع) و انقلاب در آستانه نوروز خبر داد.

کد خبر 641801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.