برداشت اطلاعات مکان‌مند نقاط آب‌گرفته اصفهان / رفع آبگرفتگی حدود ۹۰۰ نقطه شهر

شهردار اصفهان با بیان اینکه مقرر شده است اطلاعات نقاط آب‌گرفته روزهای اخیر به‌صورت مکان‌مند برداشت شود، گفت: از همین امروز (پنج‌شنبه) که باران قطع شده است، درصدد رفع مشکل نقاط آب‌گرفته برآمدیم تا در بارش‌های بعدی با مشکلات کمتری مواجه شویم.

علی قاسم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: حدود دو روز و دو شب گذشته شاهد بارندگی حدود ۹۰ میلی‌متری در سطح شهر اصفهان بودیم که در ۲۵ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه بیشتر پیش‌بینی‌ها برای بارش در سطح شهر اصفهان، حدود ۲۰ میلی‌متر بوده است و بارش حدود ۹۰ میلی‌متری باران در یک بازه زمانی، امر غیرمنتظره‌ای بود که می‌توانست مشکلات زیادی را ایجاد کند، افزود: نیروهای خدمات شهری شهرداری، قبل از بارش در آماده‌باش قرار داشتند و ۴۵۰ نفر از این نیروها به‌همراه حدود ۲۰۰ دستگاه تجهیزات شامل کف‌کش، تانکر و جرثقیل در قالب ۷۵ اکیپ حدود ۴۸ ساعت آماده خدمت‌رسانی به شهروندان بودند.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: پس از آغاز بارش‌ها، هر نقطه‌ای از شهر که موارد آب‌گرفتگی گزارش می‌شد، نیروهای خدمات شهری برای خدمت‌رسانی حاضر می‌شدند تا مشکل را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه در روز نخست بارش‌ها حدود ۹۰۰ نقطه شهر که گزارش آبگرفتگی آن از سوی شهروندان به سامانه ۱۳۷ گزارش شده بود، نیروهای خدمات شهری با حضور در محل برای رفع مشکل اقدام کردند، اضافه کرد: شب گذشته مشکلات جدیدی همچون آب‌گرفتگی در بعضی از زیرگذرها به‌وجود آمد، همچنین سیلابی از سمت پادگان ارتش به سمت شهر سرازیر شد که دلیل آن مشخص نبود سیلاب طبیعی است یا سیل‌بند باز شده بود.

قاسم‌زاده با بیان اینکه نیروهای شهرداری برای رفع سیلاب شب گذشته که وارد محلات مجاور پادگان ارتش شد و در ساعات پایانی شب مشکلاتی را برای شهروندان به‌وجود آورد، در صحنه حاضر شدند و با تجهیزات موجود آب را جمع‌آوری کردند، تاکید کرد: در مجموع مشکل جدی که باعث ایجاد مانع در معابر عمومی و اصلی شهر شود، نداشتیم که در این راستا باید از تمام نیروهای خدمات شهری تشکر کنم.

وی افزود: شب گذشته در کنار این نیروها حاضر شدم که برخی از آنها در این شرایط آب‌وهوایی با لباس خیس در جویبارها در حال بازگشایی مسیل‌ها بودند و در زمانی که شهروندان در حال استراحت بودند، تعدادی از نیروهای شهرداری اصفهان زیر باران مشغول باز کردن معابر بودند که من به‌نیابت از تمام شهروندان از آنها قدردانی می‌کنم.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: آبان‌ماه سال گذشته نیز تجربه آب‌گرفتگی داشتیم که اطلاعات نقاط آب‌گرفته به‌صورت مکان‌مند برداشت شد و بلافاصله پس از بهبود شرایط جوی، وارد مداخلات عمرانی شدیم و مشکلات آن رفع شد.

وی با بیان اینکه مقرر شده است اطلاعات نقاط آب‌گرفته روزهای اخیر به‌صورت مکان‌مند برداشت شود، تاکید کرد: با توجه به اینکه رفع نقاط آب‌گرفته، نیازمند اقدامات اساسی و عمرانی همچون شیب‌بندی خیابان و حفر چاه‌های جذبی است، یک‌شبه نمی‌توان یک خیابان را شیب‌بندی کرد، از همین امروز که باران قطع شده است، مشغول رفع مشکل نقاط آب‌گرفته شدیم تا در بارش‌های بعدی با مشکلات کمتری مواجه شویم.

کد خبر 641793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.