آغاز درختکاری در ونکوور برای کاهش اثرات جزایر گرمایی

طرح جدید کاشت درخت در ونکوور کانادا با هدف افزایش سایبان‌های شهری و کاهش اثرات جزایر گرمایی آغاز شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، امروزه تغییرات اقلیمی کیفیت زندگی شهروندان ونکوور را به‌طور قابل‌توجهی تحت تأثیر قرار داده و این در حالی است که متخصصان، وجود فضاهای سبز در این شهر را به عنوان یکی از بهترین رویکردهای بهبود چالش‌های مربوطه معرفی کرده‌اند. گزارش‌ها حاکی از آن است که توزیع درختان در ونکوور به طور برابر انجام نشده است و به همین دلیل، بسیاری از مناطق شهری فاقد سایبان کافی درخت‌ها هستند و همین امر، دمای هوای آن‌ها را نسبت به سایر مناطق پر درخت شهری افزایش داده است. مدیران شهر تاکنون اقدامات ویژه‌ای برای تشویق مردم به کاشت درختان در محل زندگی یا گسترش باغ‌های شهری در محیط اطراف خود انجام داده‌اند، با این حال موفقیت چشمگیری در این زمینه حاصل نشده است.

آغاز درختکاری در ونکوور برای کاهش اثرات جزایر گرمایی

در همین راستا، مدیران ونکوور در نظر دارند تعداد ۲۵۰ نهال جدید را در اختیار مردمی با کمترین دسترسی به درختان در محیط زندگی خود قرار دهند تا آن‌ها را بر اساس نیاز خود به سایبان در مکان مناسب بکارند. برنامه‌ریزان امیدوار هستند که ایجاد سایبان در این مناطق، نه‌تنها به کاهش دمای محیط منجر می‌شود، بلکه از طریق افزایش چشم‌اندازهای سبز و دسترسی مردم به سایبان درختان، حس برابری میان شهروندان را افزایش خواهد داد.

سبزسازی شهری

اعضای شورای شهر ونکوور، ساکنان مناطقی با ۱۵ درصد یا کمتر پوشش سبز را به ثبت‌نام برای دریافت رایگان درختان دعوت کرده‌اند و از آن‌ها خواسته‌اند درختان را در محل زندگی خود و فضاهایی با بیشترین نیاز به سایبان بکارند. این درختان متناسب با شرایط آب‌وهوا و خاک ونکوور شامل درختان آلود، انجیر، صنوبر، یاس و جینکو است که طی تنها چند سال رشد می‌کند و سایه لازم برای محیط اطراف خود را فراهم می‌آورد.

اعضای شورای شهر ونکوور از به‌کارگیری افراد متخصصی برای پیاده‌سازی پروژه کاشت درختان جدید خبر داده‌اند و مدعی شده‌اند که این افراد به عنوان مشاورانی عمل خواهند کرد که به راهنمایی شهروندان در انتخاب نوع درخت و محل مناسب برای کاشت آن‌ها خواهند پرداخت.

آغاز درختکاری در ونکوور برای کاهش اثرات جزایر گرمایی

کد خبر 641705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.