شرایط حاد مردم کوهرنگ نیازمند اقدام جدی است/ قطعی آب شرب و تلفن در برخی مناطق شهرستان کیار

عضو شورای اسلامی شهرستان کوهرنگ گفت: رسیدگی به شرایط حاد مردم کوهرنگ نیازمند اقدام جدی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان زمانپور امروز _پنجشنبه بیست‌وهفتم بهمن_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: با توجه به بارش مستمر و شدید برف، از روز یکشنبه هفته جاری تاکنون و انباشت برف فوق سنگین، در معابر اصلی و فرعی، محاصره شدن همه منازل و اماکن تجاری مردم، هر چه سریع‌تر نیاز به کمک فوری است لذا از سازمان مدیریت بحران و سایر مسئولان کشوری و لشکری درخواست کمک می‌کنم‌.

وی افزود: به‌رغم تلاش‌های مسئولان شهرستان کوهرنگ و استان چهارمحال‌وبختیاری، هر لحظه دسترسی مردم به مایحتاج ضروری زندگی، سخت و سخت‌تر می‌شود و با توجه به عادت خرید مردم به صورت روزانه و احتمال اتمام آذوقه، در حال حاضر باز نگهداشتن راه‌های دسترسی مردم به جاده‌های اصلی و فرعی بسیار ضرورت دارد.

عضو شورای اسلامی شهرستان کوهرنگ گفت: در این راستا نیاز به تجهیزات و ماشین‌آلات سنگین برف روبی از جمله ماشین‌های برف‌خور و پرتاب برف و یا بلدوزرهای بزرگ و قدرتمند است، زیرا که بازگشایی مرتب سه شهر و حدود ۲۲۰ روستا در این شرایط سخت و کوهستانی و گردنه‌های بی‌شمار برف‌گیر و بهمن خیز بسیار کار مشکلی است.

وی با اشاره به ضرورت برف روبی پشت بام منازل قدیمی و غیرمستحکم و کمبود نیروی انسانی جهت انجام این مهم، تصریح کرد: به‌منظور بازگشایی درب اماکن تجاری و حیاط منازل، درخواست فوری کمک از نهادهای نظامی جهت اعزام نیرو و همکاری با مردم به خصوص سالمندان ساکن روستاها در انجام این مهم و جلوگیری از بروز خسارات ناشی از دپوی برف را داریم.

زمانپور تصریح کرد: از مسئولان جمعیت هلال احمر استان و کشور درخواست اقدام فوری جهت تهیه و توزیع بسته‌های حمایتی و اقلام مورد نیاز دیگر در بین مردم گرفتار در محاصره برف سنگین را داریم.

وی با تاکید بر اینکه شرایط بسیار حاد و بحرانی مردم شهرستان کوهرنگ نیازمند اقدام جدی است، اظهار کرد: اقدام جدی، گسترده و فوری نداشتن، برای این موارد باعث محبوس شدن کامل خانه‌ها و تهدید جدی برای مردم شهرستان کوهرنگ به خصوص سالمندان و بیماران با شرایط خاص است بنابراین درخواست می‌شود برای عبور از این شرایط حاد و فوق بحرانی هر چه سریع‌تر اقدام لازم صورت گیرد.

مسیر راه ارتباطی روستای دورک اناری به روستای معدن مسدود شد

اکبر هادی‌پور، عضو شورای اسلامی شهرستان کیار اظهار کرد: راه ارتباطی روستای دورک اناری به روستای معدن و روستای فارسان شهرستان خانمیرزا به روستای معدن شهرستان کیار در چند نقطه مسدود شده است.

وی گفت: در بخش ناغان شهرستان کیار آب شرب روستاهای آبشاران سفلی و آبشاران علیا، دره عشق و دره یاس قطع است و آنتن دهی موبایل در روستاهای جوزستان، برنجگان، پوراز و گل‌سفید نیز چهار شبانه روز است که قطع شده است.

هادی‌پور تصریح کرد: جوی آب و کانال‌های کشاورزی مزارع دهستان مشایخ، تخریب و آسیب جدی دیده است؛ عشایر درون کوچ هم نیاز به سرپناه مناسب، توجه و حمایت خاص متولیان دارند.

به گزارش ایمنا، دهستان مشایخ از توابع بخش ناغان، واقع در شهرستان کیار استان چهارمحال‌وبختیاری است.

کد خبر 641699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.