تقویت مشارکت‌های مردمی در برنامه‌های فرهنگی تخت فولاد

مسئول امور اجرایی مجموعه تاریخی فرهنگی مذهبی تخت فولاد از حمایت فعالیت‌های فرهنگی مردم پایه و تقویت رویکرد مردم سپاری در رویدادهای این مجموعه خبر داد.

سید محسن عبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تخت فولاد به‌عنوان یکی از مقاصد زیارتی و گردشگری شهر اصفهان دارای ظرفیت‌های فراوان در این حوزه است که با حضور پررنگ زائران و گردشگران و شهروندان علاقه‌مند به این سرزمین مقدس می‌تواند عرصه‌ای برای مشارکت‌های شهروندی باشد.

وی افزود: یکی از رویکردهای مجموعه تخت فولاد زمینه‌سازی برای حضور گروه‌های مردمی و میدان‌داری اقشار مردم و گروه‌ها در برنامه‌های فرهنگی و گردشگری است.

مسئول امور اجرایی مجموعه تاریخی فرهنگی مذهبی تخت فولاد تصریح کرد: به‌طورقطع با افزایش مشارکت مردم و حضور پررنگ گروه‌های فرهنگی قوت و کیفیت فعالیت‌های فرهنگی تخت فولاد افزایش پیدا می‌کند و برجسته‌سازی ظرفیت‌های این سرزمین مقدس تسریع می‌شود.

فراخوان پویش بذر نذر

وی در ادامه با اشاره به فراخوان پویش بذر نذر در تخت فولاد خاطرنشان کرد: یکی از میراث‌های ناملموسی که در این سرزمین کهن کم‌رنگ شده و نیاز به احیا دارد فرهنگ نذر است که در راستای فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی آن اقداماتی صورت گرفته که می‌توان به پخت و توزیع آش نذری، برگزاری مراسم دعای کمیل در نقاط مختلف تخت فولاد با مشارکت مردم، موکب‌های پذیرایی در تکیه صاحب روضات و تکیه بابارکن الدین، برگزاری دعای ندبه در تکیه صاحب روضات اشاره کرد.

عبادی ادامه داد: علاوه بر مشارکت مردمی در حوزه‌های فرهنگی نیازمندی‌های مجموعه در سایرحوزه ها ازجمله خدمات و زیرساخت‌ها احصاء و به مردم و خیرین عزیز عرضه می‌شود. مشارکت در تهیه مبلمان شهری، احیای سقاخانه، جعبه گل و سایر تجهیزات موردنیاز تکایا از زمینه‌های مشارکت مردم است.

علاقه‌مندان جهت مشارکت و همراهی در این حسنه ماندگار می‌توانند با شماره ۰۹۰۲۸۰۱۱۳۵۵ تماس حاصل کنند.

کد خبر 641698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.