کمک‌های ویژه‌ای برای شهر چلگرد در نظر گرفته شود

شهردار چلگرد با اشاره به بارش‌های سنگین اخیر در شهر، گفت: به محض آغاز بارش‌ها کار برف‌روبی را آغاز کردیم، اما بارش‌ها مرتب ادامه داشت و شاید در حد یک ساعت قطع می‌شد، در این شرایط نیاز مبرم به تجهیزات و نیرو داریم؛ لذا باید کمک‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شود.

فرزاد پرویزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با ورود سامانه اخیر، بارش‌ها به میزان زیاد و به صورت برف بود تا اینکه از دو شب گذشته تبدیل به باران شد و معابر شهر چلگرد را دچار آب‌گرفتگی کرد.

وی با بیان اینکه تمام کوچه‌های شهر برف‌روبی شده است، افزود: به محض آغاز بارش‌ها کار برف‌روبی را آغاز کردیم، اما بارش‌ها مرتب ادامه داشت و شاید در حد یک ساعت قطع می‌شد.

شهردار چلگرد خاطرنشان کرد: بارش باران کار را دشوار کرده است، زیرا جداول شهر به طور کامل زیر برف مدفون شده و آب‌گرفتگی معابر رخ داده است، به دلیل زیاد بودن حجم برف عملیات برف‌روبی زمان‌بر است تا مشکلی برای شهر و شهروندان ایجاد نشود.

پرویزی تصریح کرد: در بعضی منازل آب‌گرفتگی داریم، در بعضی دیگر به دلیل حجم سنگین برف و باران سقف خانه‌های مسکونی پایین آمده است و قابل سکونت نیست که بیشتر این خانه‌ها در بافت قدیمی قرار دارد؛ شهروندانی که مساکن آنها در معرض خطر بوده تخلیه شده است و آنها به دلیل نسبت‌های فامیلی افراد در شهر در منزل اقوام خود مستقر شدند.

وی اضافه کرد: ساخت‌وسازها در شهر چلگرد که مرکز شهرستان کوهرنگ است، به نسبت جدیدتر است؛ لذا تخریب منازل کمتر رخ داده است.

شهردار چلگرد تاکید کرد: با وجود بارش‌ها تنها با دو دستگاه لودر و یک دستگاه تیغه برف‌روب تمام شهر برف‌روبی و یک دستگاه لودر و چند دستگاه کامیون به شهر ارسال شد تا با مساعد شدن هوا برف‌ها را بارگیری کنیم.

پرویزی ادامه داد: این تجهیزات از سوی سازمان همیاری شهرداری‌های استان و بنیاد مسکن چهارمحال‌وبختیاری به چلگرد اعزام شده است.

وی اظهار کرد: کار دشوار است و امکان استفاده از ظرفیت بخش خصوصی وجود ندارد، زیرا در فصل زمستان افرادی که دارای تجهیزات هستند برای کار به استان‌های گرمسیر مانند خوزستان می‌روند؛ بنابراین دستگاهی وجود نداشت که بتوان برای انجام عملیات برف‌روبی از آن استفاده کرد.

پرویزی گفت: ۱۴ نیرو از ابتدا شیفت‌بندی شدند و عملیات برف‌روبی را انجام دادند، البته به دلیل بارش مکرر برف تعداد نیروهای شهرداری کافی نبود و راننده برای تجهیزات برف‌روبی لازم داشتیم که نیروهای مردمی به کمک ما آمدند.

وی با بیان اینکه شهرستان کوهرنگ حادثه‌خیز است، افزود: از سال گذشته شهردار این شهر شدم و این سومین سالگرد بحران است، در این شرایط نیاز مبرم به تجهیزات و نیرو داریم؛ لذا باید برای شهر چلگرد کمک‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شود.

کد خبر 641688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.