خزعلی: مسئولان به بانوان شاغل خواهان فرزندآوری مرخصی و اجازه دورکاری دهند

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: مسئولان باید به بانوان شاغل که خواهان فرزندآوری هستند مرخصی و اجازه دورکاری دهند.

به گزارش ایمنا، انسیه خزعلی در همایش بانوان حراست که با عنوان «زن، عفت، امنیت» در سالن اجلاس سران با حضور بانوان حراست کل کشور برگزار شد، اظهار کرد: امام خمینی (ره) زمینه رشد و تعالی را برای زنان فراهم کردند. ما زنان بیشتر از دیگران مدیون امام (ره) هستیم. زیرا زمینه فعالیت و امنیت و حرکت را امام (ره) برای ما فراهم کرد.

وی ادامه داد: زمانی که حرکت مسیر دانشی برای مردان هفت برابر و برای زنان هفده برابر بعد از انقلاب می‌شود و برای ما با این سرعت چشمگیر سعی می‌کنند پرده بردارند باید به اهمیت نقش زنان پی برد و البته هرگز مطلوبی را که باید به آن برسیم کتمان نمی‌کنیم و فاصله زیاد است.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: رهبر انقلاب در آخرین سخنانی که برای بانوان ایرانی دارند تاکید می‌کنند که باید به بانوان فرهیخته کمک کنیم.

خزعلی ادامه داد: باید به جامعه و جهان الگوی سومی ارائه دهیم که ضمن کامل بودن بتوانند در همه زمینه‌ها و عرصه‌ها استعدادهای بی‌نظیر زنان را به نمایش بگذارند و اجازه ندهند که زنان مایه سوءاستفاده سرمایه‌داران و کاسبان رسانه شوند.

وی گفت: شما زنان حافظ جهت‌دهی بسیاری از مسائل راهبردی کشور در صحنه عمل و اقدام هستید و بسیار مهم است که همه کارهای ما بر اساس اخلاق پیش برود و در همه حرکت‌های ما، اخلاق و شیوه صحیح تربیتی مدنظر قرار گیرد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: باید بتوانیم حدود و وظایف خود را بشناسیم که متاسفانه یکی از مواردی است که ضربه آن را می‌خوریم. ما در اجرا با مشکل روبه‌رو هستیم و در موضوع زنان هم شاید نقض‌هایی در قانون باشد، اما همان قانون هم عمل نمی‌شود.

خزعلی افزود: یکی از موضوعات این است که مسئولان مربوطه اجازه نمی‌دهند که بانوان فرزندآوری داشته باشند یا مرخصی‌های لازم یا دورکاری انجام دهند، در صورتی که اگر با این موضوع همراهی کنند، درواقع حمایت از کشور و حمایت از فرزندآوری است و باید پشتیبان آن‌ها باشیم. امیدوارم سیاست‌های خوبی که پایه‌گذاری می‌شود نیز به‌خوبی به‌اجرا درآید.

وی گفت: مسئولان باید به بانوان شاغل که خواهان فرزندآوری هستند مرخصی و اجازه دورکاری دهند.

منبع: ایرنا

کد خبر 641635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.