از قتل زن گمشده توسط سارقان تا انداختن جسد همسر در چاه

قتل زن گمشده توسط دو سارق بی‌رحم، دستگیری یک مامورنما، دستگیری سه نفر با ۲۵ کیلوگرم شمش طلا، انداختن جسد همسر در چاه و فاش شدن نقشه قتل مرد نانوا را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهمن امسال، پسر جوانی به شعبه نهم دادسرای امور جنایی مراجعه کرد و هنگامی که مقابل بازپرس عظیم سهرابی قرار گرفت، اظهار کرد: روز قبل مادرم با خودروی شاسی بلند خود از خانه بیرون رفت، اما ناگهان تلفن همراهش خاموش و ناپدید شد.

پس از اظهارات این پسر جوان و تشکیل پرونده، تیمی از کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی با دستور بازپرس جنایی تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند و پی بردند زن میانسال با خودروی خود به اطراف تهران رفته و در آنجا تلفن همراهش خاموش شده است.

تحقیقات تیم جنایی ادامه داشت تا اینکه یک خودروی شاسی بلند در اطراف تهران توسط گشت انتظامی منطقه کشف و با استعلام از سامانه سراسری پلیس مشخص شد که خودروی مورد نظر متعلق به زن میانسال بوده که گم شدن آن به پلیس آگاهی اعلام شده است.

بدین ترتیب کارآگاهان و تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی راهی محل کشف خودرو شدند و در بازرسی از وسیله نقلیه موردنظر آثار خون روی صندلی‌ها کشف کردند که همین موضوع شک تیم جنایی را برانگیخت.

کارآگاهان در نخستین گام با اقدامات فنی و مخابراتی و تحلیل‌های گسترده اطلاعاتی متوجه شدند دو مرد ناشناس به دلایل نامشخصی وارد خودروی این زن میانسال شدند و نقش مهمی در گم شدن این زن جوان دارند.

اعضای تیم جنایی پس از دریافت این سرنخ مهم، اقدامات اطلاعاتی را کلید زدند و هویت متهمان را شناسایی کردند که در ادامه نیز مخفیگاه دو مرد جوان در تهران ردیابی شد.

کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی پس از دریافت این اطلاعات مهم، با دستور بازپرس جنایی راهی مخفیگاه متهمان شدند و پس از تعقیب و مراقبت چند دقیقه‌ای، دو مرد جوان را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

بررسی‌ها درباره این پرونده همچنان ادامه داشت تا اینکه متهمان در بازجویی‌های فنی به جرم قتل زن میانسال با انگیزه سرقت خودروی او اعتراف و اعلام کردند جسد مقتول را در اطراف تهران دفن کرده‌اند.

تحقیقات بیشتر نشان داد، متهمان پس از اینکه سوار خودروی زن میانسال شده‌اند در جریان سرقت با مقاومت مقتول مواجه شدند و او را هدف ضربات مهلک چاقو قرار دادند.

با دستور بازپرس شعبه نهم دادسرای امور جنایی متهمان برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفتند و تحقیقات برای کشف جسد زن میانسال در اطراف بیابان‌های تهران ادامه دارد.

دستگیری یک مامورنما

سرهنگ دوستعلی جلیلیان، فرمانده انتظامی شهرستان ری، اظهار کرد: در پی اعلام خبرهای مردمی مبنی بر اینکه فردی در پوشش مامور در سطح محدوده دولت‌آباد شهرستان ری اقدام به اخاذی از مردم می‌کند، پیگیری موضوع به‌صورت ویژه در دستورکار کلانتری ۱۶۷ دولت‌آباد قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران کلانتری دولت‌آباد با رصدهای میدانی و تخصصی شناسایی پیک جرایم، نقاط جرم‌خیز را زیر پوشش قرار دادند تا اینکه شب گذشته سوژه موردنظر را در محدوده دولت‌آباد مشاهده و در طی یک عملیات ضربتی او را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری تصریح کرد: در بازرسی از متهم، تجهیزات نظامی اعم از یک دستگاه بی‌سیم شرکتی و تعدادی کارت ملی کشف و به همراه متهم به کلانتری انتقال داده شد و متهم نیز پس از پایان تحقیقات و تشکیل پرونده با دستور قضایی روانه زندان شد.

دستگیری ۳ نفر با ۲۵ کیلوگرم شمش طلا

سردار احمدعلی گودرزی، فرمانده مرزبانی فراجا، اظهار کرد: در پی اخبار واصله مبنی بر اینکه چند نفر متجاوز مرزی قصد قاچاق طلا به داخل کشور را دارند، مرزبانان هنگ مرزی سردشت بلافاصله به محل اعزام شدند و موضوع را در دستورکار خود قرار دادند.

وی افزود: مرزبانان پس از گذشت چند ساعت از اجرای گشت و کمین در شرایط بسیار بد جوی، موفق به کشف ۲۵ کیلوگرم شمش طلا شدند و در این رابطه سه نفر را با هویت‌های معلوم دستگیر کردند و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع ذی‌صلاح دادند.

فرمانده مرزبانی فراجا خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش شمش‌های کشف‌شده را بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد کردند. حفظ و حراست از مرزها و مقابله با قاچاقچیان، اولویت مهم مرزبانی کشور است و مرزبانان مجاهد و نیروهای مسلح با متخلفان و سودجویان به‌شدت برخورد خواهند کرد.

انداختن جسد همسر در چاه

تحقیقات پلیس یزد در این پرونده از مدتی قبل و با ناپدید شدن مردی ۴۰ساله آغاز شد. همسرش می‌گفت که وی آخرین‌بار برای انجام کاری از خانه خارج شده و دیگر برنگشته و هیچ‌یک از آشنایان و دوستانش نیز از او خبر ندارند. با گذشت زمان و پیدا نشدن ردی از این مرد، رفته‌رفته فرضیه اینکه وی به قتل رسیده باشد مدنظر قرار گرفت و تحقیقات پلیس وارد مرحله‌ای تازه شد.

ماموران در جریان تحقیقات اولیه به همسر مرد گمشده مشکوک شدند. چراکه بررسی‌ها نشان می‌داد که وی از مدتی قبل با شوهرش اختلاف داشته و این اختلافات باعث درگیری میان آن‌ها نیز شده بود. ماموران که به زن جوان مشکوک بودند، وی را زیر نظر گرفتند و معلوم شد که او از مدتی قبل با مردی ارتباط تلفنی داشته است.

با به‌دست آمدن سرنخ‌هایی که نشان می‌داد زن جوان از سرنوشت شوهرش خبر دارد، دستور بازداشت او صادر شد و این زن پس از دستگیری تحت بازجویی قرار گرفت. او که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت، به قتل شوهرش با همدستی مردی ۴۲ساله اعتراف کرد و گفت: مدت‌ها بود که با شوهرم اختلاف و درگیری داشتم.

برای همین وقتی با مردی آشنا شدم و سفره دلم را برایش باز کردم، وی قول داد که برای انتقام‌جویی از شوهرم به من کمک کند. ما با همدستی هم شوهرم را به قتل رساندیم و جسدش را به بیابان‌های یکی از شهرهای اطراف یزد برده و داخل چاهی انداختیم و روی او خاک ریختیم تا هرگز پیدا نشود.

طبق گفته سردار عباسعلی بهدانی‌فرد، فرمانده انتظامی استان یزد، با اعترافات زن جوان همدست وی نیز دستگیر شد و ماموران با راهنمایی متهمان موفق شدند جسد مقتول را داخل چاه متروکه بیرون بکشند و در اختیار پزشکی قانونی قرار دهند. برای هر دو متهم قرار بازداشت صادر شده و تحقیقات تکمیلی در این پرونده ادامه دارد.

فاش شدن نقشه قتل مرد نانوا

دی‌ماه سال ۹۹ رسیدگی به پرونده اعلام مفقودی مرد جوان به نام خشایار در شهر ری در دستورکار ماموران پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. ماجرا از آنجا کلید خورد که همسر خشایار سراسیمه به پلیس مراجعه کرد و ناپدید شدن ناگهانی همسرش را اعلام کرد، اما زمانی که ماموران قضایی مشغول ثبت اظهارات همسر خشایار به نام بهاره شدند، متوجه ضدونقیض‌گویی‌های او شده و او را تحت بازجویی قرار دادند.

درنهایت بهاره ۲۰ساله به قتل همسر خود با همدستی مرد موردعلاقه‌اش اعتراف و اظهار کرد که برای ردگم‌کنی فقدان همسرش را به پلیس اطلاع داده بود. به این ترتیب همدست بهاره به نام هومن ۱۹ساله دستگیر شد و در اعتراف به قتل خشایار گفت: من و بهاره از قبل از ازدواج او با هم ارتباط داشتیم و من خاطرخواه او بودم.

خانواده بهاره با ازدواج ما مخالفت کردند و بهاره را مجبور کردند که با خشایار ازدواج کند، اما من و بهاره از فکر هم بیرون نیامده بودیم و هنوز عاشق هم بودیم. خشایار ۲۰ سال داشت و نانوا بود و از صبح سر کار می‌رفت و آخر شب به خانه بازمی‌گشت. من هم زمانی که بهاره تنها بود به دیدارش می‌رفتم تا اینکه تصمیم گرفتیم خشایار را از سر راه برداریم و با هم ازدواج کنیم. چون او حاضر نبود بهاره را طلاق دهد.

هومن درباره نحوه به قتل رساندن خشایار گفت: بهاره در غذای خشایار قرص خواب‌آور ریخت و سپس من او را خفه کردم. بعد جسد را در بیابان‌های اطراف ورامین دفن کردیم.

با اعتراف صریح زوج جوان به همدستی در قتل، پرونده روال قانونی را طی کرد تا اینکه با رای قضات دادگاه کیفری یک استان تهران، هومن به قصاص نفس به اتهام مباشرت در قتل عمدی و بهاره نیز به اتهام معاونت در قتل عمدی به تحمل ۱۰ سال و به اتهام معاونت در اخفای جسد به سه سال حبس محکوم شد.

کد خبر 641617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.