جزئیات تامین ۶.۵ میلیارد دلار ارز نیمایی برای واردات کالاهای اساسی

پیرو اعلام رئیس کل بانک مرکزی، از تاریخ ۱۰ دی ۱۴۰۱، بیش از ۶.۵ میلیارد دلار به‌منظور واردات کالاهای اساسی، دارو و اقلام بهداشتی و مواد اولیه کارخانجات در سامانه نیما عرضه شده و در اختیار واردکنندگان قرار گرفته است.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، در راستای تحقق واردات اقلام موردنیاز به کشور و جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای موضوعه، حدود دو میلیارد دلار از مبلغ مذکور بابت واردات کالاهای اساسی مانند گندم، برنج و نهاده‌های دامی اعم از ذرت، کنجاله، جو و بذر و … پرداخت شده است.

ضمناً برای واردات اقلام زیرمجموعه وزارت بهداشت شامل دارو، مواد اولیه تولید دارو، واکسن، شیر خشک و سایر موارد ضروری مشابه نیز، میزان ۵۰۰ میلیون دلار تامین و پرداخت شده است.

همچنین برای واردات مواد اولیه مورداحتیاج تولیدات کارخانجات تحت صنایع مختلف کشور مانند الیاف، پشم، کائوچو و مواد اولیه تولید لاستیک، ماشین‌آلات و تجهیزات تولید نیز بیش از چهار میلیارد دلار تامین شده و انتقال یافته است.

گفتنی است تخصیص و تامین ارز در سامانه ذی‌ربط بر اساس ثبت سفارش‌های تاییدشده در سامانه جامع تجارت صورت می‌گیرد و کالای مربوطه در مهلت معین مطابق مقررات ارزی به کشور وارد می‌شود و از واردکننده رفع تعهد ارزی به‌عمل می‌آید. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع متولی به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی و مورد پیگیری قانونی قرار می‌گیرد.

گفتنی است تامین ارز موردنیاز برای واردات کشور که با مدیریت بانک مرکزی و همکاری وزارت‌خانه‌های متولی همچنان ادامه دارد موجب شده تا ورود کالاهای اساسی و موردنیاز مردم به میزان مناسب در روزهای پایانی سال جاری و نیز آغاز سال جدید با اطمینان کامل انجام شود.

کد خبر 641594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.