فعالیت ۷۵ اکیپ امدادی در اصفهان/ در معابر اصلی شهر آب‌گرفتگی نداریم

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: طی دو روز اخیر، هیچ‌گونه آب‌گرفتگی‌ای دراثر بارش باران در معابر اصلی رخ نداده و آب‌گرفتگی‌ها فقط به بعضی از معابر فرعی، بن‌بست‌ها و کوچه‌ها مربوط می‌شود که با تلاش مستمر اکیپ‌های مجهز در حال رفع و رجوع است.

به گزارش ایمنا، به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، مهدی بقایی اظهار کرد: هم‌زمان با بارش باران طی دو روز اخیر در شهر اصفهان، تمامی نیروهای معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان که مسئولیت خدمت‌رسانی در این حوزه را بر عهده دارند در حالت آماده‌باش بوده و به وضعیت موجود رسیدگی کرده‌اند.

وی با اعلام اینکه ۴۰ دستگاه نیسان، ۶ دستگاه بیل بکهو و ۱۵ دستگاه تانکر و لودر در این روزها برای رفع آب‌گرفتگی و مشکلات ناشی از آن به‌کار گرفته شده است، افزود: استقرار چهار دستگاه جرثقیل سنگین در چهار نقطه از شهر برای امدادرسانی و ۷۵ اکیپ پنج‌نفره در سطح مناطق، از دیگر اقدامات این معاونت در جریان بارندگی‌های اخیر بوده است.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: اقداماتی همچون حفر چاه جذبی و لای‌روبی، احداث کانال و لوله‌گذاری، اصلاح شیب، احداث و لای‌روبی سپتیک‌ها از سوی شهرداری انجام شده است.

بقایی ادامه داد: درمجموع اقداماتی برای پیشگیری و مقابله با مشکلات ناشی از بارش شدید باران در لحظه به وسیله لجن‌کش و موتور روبین انجام شده که به جلوگیری از بروز آب‌گرفتگی در بارش‌های برف و باران سال جاری منجر شده است.

وقوع آب‌گرفتگی فقط در معابر فرعی

وی در پاسخ به این پرسش که آب‌گرفتگی دراثر بارش باران در کدام نقاط شهر رخ داده است، توضیح داد: در هیچ‌یک از معابر اصلی شهر همچون خیابان‌ها و بزرگراه‌ها آب‌گرفتگی‌ای که به مسدود شدن مسیرها منجر شود رخ نداده است.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان افزود: در بعضی از معابر فرعی همچون بن‌بست‌هایی که چاه فاضلاب آن‌ها به باز شدن نیاز داشته یا چاه‌هایی که به‌دلیل لبریز شدن، سرعت عبور آب از آن‌ها کم شده است، تماس‌هایی از سوی شهروندان با سامانه تلفنی ۱۳۷ داشته‌ایم که درباره آب‌گرفتگی گزارش‌هایی اعلام، و اکیپ‌های مجهز برای رفع مشکلات آن‌ها اعزام شده است.

معاون شهردار اصفهان این حجم از بارش را کم‌سابقه خواند و خاطرنشان کرد: بعضی از تماس‌ها نیز به فاضلاب خانه‌های قدیمی مربوط است که آب آن‌ها دراثر بارندگی به طبقات زیرین خانه نفوذ کرده و به بروز مشکل منجر شده است.

کد خبر 641593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.