گام مهم ایران و چین برای اجرای توافق ۲۵ ساله

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی سفر رئیس جمهور کشورمان به چین را زمینه‌ساز ایجاد تحول جدی در حوزه سرمایه‌گذاری و تجارت خارجی با این کشور دانست.

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص سفر رئیس جمهور به چین و امضای قراردادهای تجاری اقتصادی بین دو کشور، اظهار کرد: افزایش تعامل و ارتباط با کشورهای همسایه، منطقه و دور دست به ویژه شرق آسیا یکی از موضوعاتی است که در دستور کار سیاست خارجی کشور قرار دارد.

وی با تاکید بر لزوم همکاری با کشورها در عرصه‌های مختلف اقتصاد، علم، فناوری و حوزه‌های بهبود دهنده سرمایه‌گذاری در کشور گفت: نتیجه این همکاری می‌تواند قراردادهایی باشد که زمینه تبادلات تجاری با کشورهای دیگر را فراهم کند البته موضوع همکاری با کشور چین در سالیان گذشته نیز مطرح بود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به تدوین توافقنامه راهبردی برای همکاری با چین در سال‌های قبل خاطرنشان کرد: در گذشته برای اجرای این توافقنامه اقداماتی انجام نشد زیرا در یک مقاطع زمانی تفکر به گونه‌ای بود که دولت به دنبال احیای برجام، نگاه بیشتری به برخی از کشورها داشت و این توافقنامه عملیاتی نشد.

وی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم برای عملیاتی کردن توافقنامه راهبردی ادامه داد: قراردادهایی که بر اساس توافق راهبردی ۲۵ ساله تنظیم شده اکنون در حال اجرا است زیرا امروز قدرت‌های نوظهور از جمله چین در عرصه اقتصاد و سرمایه‌گذاری دنیا حضور دارند و باید ما نیز از این ظرفیت‌ها برای کشور خود استفاده کنیم.

جوکار سفر رئیس جمهور به کشور چین را زمینه‌ساز تحول جدی در حوزه سرمایه‌گذاری و تجارت خارجی با چین دانست و گفت: این اقدام برای کشور ما نقطه شروع خوبی خواهد بود و امیدواریم هر چه زودتر این توافقات قراردادها عملیاتی شود تا در بهبود شاخص‌های کسب و کار و سرمایه‌گذاری و اقتصاد کشور تأثیر بسزایی داشته باشد.

کد خبر 641589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.