سازمان تعزیرات حکومتی یک شرکت خودروساز را نقره داغ کرد

سازمان تعزیرات حکومتی یک شرکت خودروساز را به علت تخلف مبلغ ۱۳ هزار و ۸۶۰ میلیارد تومان جریمه کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سازمان تعزیرات حکومتی، یک شرکت خودروساز را به علت گران‌فروشی مبلغ ۱۳ هزار و ۸۶۰ میلیارد تومان جریمه کرد در صورتی که ارزش بازار این شرکت در بورس ۲۷ هزار میلیارد تومان است.

براساس این حکم که در شعبه هفتم ویژه رسیدگی به تخلفات مهم و ملی سازمان تعزیرات حکومتی صادر شده است شرکت بهمن‌موتور به‌دلیل گرانفروشی موظف به پرداخت مبلغ ۱۳ هزار و ۸۶۰ میلیارد تومانی شده است.

در این حکم، تخلف گران‌فروشی شرکت بهمن‌موتور محرز و مسلّم تشخیص داده شده است و این شرکت مطابق ارزش ریالی تخلف که معادل ۹ هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال است به سه برابر ارزش ریالی تخلف به‌میزان ۲۷ هزار و ۷۲۱ میلیارد ریال محکوم شده است، البته به‌لحاظ ماده ۱ مصوبه جلسه شصت و نهم شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی مورخ ۱۷ اردیبهشت ماه سال جاری از سران قوا که تمامی جریمه‌های مندرج در قانون تعزیرات حکومتی و قانون نظام صنفی در هر مراتب به پنج برابر افزایش پیدا کرده است، شرکت بهمن‌موتور باید جریمه ۱۳۸ هزار و ۶۰۶ میلیارد ریال را پرداخت کند.

مطابق این حکم شرکت بهمن‌موتور مکلف به استرداد مبالغ اضافی اخذ شده در حق خریداران در بازه زمانی تخلف (سال ۱۴۰۰) است. رأی صادره حضوری و ظرف مدت ۱۰ روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظر در شعبه تجدیدنظر است.

در خصوص این حکم، احمد اصانلو، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به ورود شعب مهم و ملی این سازمان به بازار خودرو، اظهار کرد: این رأی چهارشنبه دوازدهم بهمن صادر شده و بدوی است و امکان تجدیدنظر برای محکوم وجود دارد و این میزان جریمه معادل چند ده برابر بودجه سازمان تعزیرات حکومتی است.

وی یادآور شد: مسئولیت تنظیم بازار خودرو بر عهده وزارت صنعت معدن و تجارت است و این وزارتخانه برنامه‌هایی برای تنظیم بازار خودرو در دستور کار داشته و دارد.

اصانلو با اشاره به ورود شعب ملی تعزیرات حکومتی ادامه داد: برای برخی شرکت‌های خودروساز پرونده‌های گران‌فروشی تشکیل شده است که پس از صدور حکم، نتیجه اطلاع‌رسانی می‌شود.

کد خبر 641412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.