پلیس‌های کپنهاگ اسکوترسوار می‌شوند

مسئولان بعضی از شهرهای جهان به علت حجم تصادفات و مشکلاتی که اسکوترها به وجود می‌آورند، به فکر راه‌هایی برای کنار گذاشتن آن‌ها هستند و این در حالی است که مدیران کپنهاگ، به‌تازگی طرح نیروی پلیس اسکوترسوار را در شهر اجرا کرده‌اند تا نیروهای نظارتی را هرچه بیشتر در دسترس شهروندان قرار دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اسکوترهای الکترونیکی ابتدا به عنوان طرحی برای آینده جابه‌جایی و شهری انعطاف‌پذیر و پاک، به‌ویژه در پی همه‌گیری کووید، مورد استقبال قرار گرفت. سپس به دلیل مشکلاتی که برای ترافیک، پارکینگ و بروز حوادث ایجاد می‌کرد، در بسیاری از شهرها کنار گذاشته شد اما نیروی پلیس پایتخت دانمارک، تصمیم گرفته است تا از اسکوترها به عنوان بخشی از ناوگان رسمی خود استفاده کند. شعار پلیس در مورد استفاده از اسکوترها این است: «اگر نمی‌توانید آنها {اسکوترها} را شکست دهید، به آنها بپیوندید.»

نیروی پلیس در حال حاضر ماشین‌ها و دوچرخه‌های گشت را در اختیار دارد؛ استفاده از اسکوترهای الکترونیکی راهی برای ارائه گزینه‌ها و فرصت‌های بیشتر برای واکنش به موقعیت‌هایی است که خودرو نمی‌تواند در آنجا حاضر باشد.

پلیس‌های کپنهاگ اسکوترسوار می‌شوند

مجریان این طرح بر این باور هستند پلیس‌های اسکوترسوار حس بهتری را به شهروندان منتقل می‌کنند، چرا که دیگر موضوع حضور خودروهای رسمی پلیس کنار می‌رود و نزدیکی بیشتری بین پلیس و افراد عادی فراهم می‌آید.

هدف پلیس کپنهاگ از به‌کارگیری اسکوترها در دسترس قرار دادن هرچه بیشتر نیروهای نظارتی در شهر است تا بتوانند در مواقع نیاز به سرعت حاضر شوند.

اسکوترهای گشت چراغ چشمک‌زن آبی یا بوق اضطراری ندارند و حداکثر سرعت آنها ۲۰ کیلومتر در ساعت و برد مسافتی آن‌ها ۳۰ کیلومتر است.

پلیس‌های کپنهاگ اسکوترسوار می‌شوند

کد خبر 641364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.