امدادرسانی به ۸۶۰ خودرو گرفتار در برف/ گازگرفتگی جان ۱۰ نفر را در اصفهان گرفت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از امدادرسانی به ۳۰۰ نفر گرفتار در برف خبر داد و گفت: ۳۴۰ تیم امداد و نجات با استقرار در جاده‌های استان در حال امدادرسانی هستند.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره هشدار سطح نارنجی هواشناسی در پیش‌بینی بارش برف و باران در مناطق جنوب و غرب استان اصفهان، اظهار کرد: در حال حاضر، ۴۴ راهدارخانه در نقاط مختلف استان با ۳۴۰ تیم امداد و نجات و ماشین برف‌روب و انواع تجهیزات زمستانی راهداری فعال است.

وی درباره امدادرسانی و کمک به ۸۶۰ خودرو گرفتار در برف محورها و جاده‌های استان اصفهان، افزود: با لغزندگی و یخ‌زدگی جاده‌ها با امداد به‌موقع نیروهای امدادی، به ۳۰۰ نفر گرفتار در برف خدمات‌رسانی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به انجام عملیات برف‌روبی و بازگشایی مسیرها در ۱۲۰۰ کیلومتر از راه‌های ارتباطی پوشیده از برف در مناطق غرب و جنوب استان، گفت: کنترل عبورومرور خودروها توسط تیم‌های راهداری و پلیس راه استان در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: با تشدید بارش برف و کولاک از بعدازظهر امروز انشعابات گاز و برق شهر فرخی و روستای چاه ملک شهرستان خوروبیابانک قطع بود که در حال حاضر، مشکل تامین گاز این روستاها رفع شده است.

مسمومیت بیش از ۸۰ نفر با استنشاق گاز منوکسیدکربن و زغال

شیشه‌فروش با تاکید بر مصرف بهینه انرژی و رعایت اصول ایمنی وسایل گرمایشی، افزود: در یک ماه اخیر، ۱۵۰ مورد حادثه ناشی از نبود رعایت اصول ایمنی در سیستم‌های گرمایشی، نقص پکیج، مناسب نبودن دودکش بخاری‌ها و استفاده از وسایل گرمایشی ناایمن در اتاقک خودرو، کامیون، چادرها، اتاقک‌های نگهبان در کارگاه و حمام گزارش و ثبت شده است.

وی درباره لزوم رعایت نکات ایمنی برای جلوگیری از بروز حوادث ناشی از گازگرفتگی، اظهار کرد: در این مدت، به‌دلیل استنشاق گاز منوکسیدکربن و گاهی زغال، بیش از ۸۰ نفر از هموطنان مسموم شدند که با حضور به‌موقع فوریت‌های پزشکی نجات یافته‌اند، اما تعداد ۱۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: اشکال در دودکش وسایل گازسوزی مانند آب‌گرم‌کن و بخاری، نداشتن کلاهک H و ارتفاع عمودی استاندارد سبب انتشار و تجمع گازهای سمی ازجمله منوکسیدکربن در محیط‌های بسته و بروز حوادث ناگوار می‌شود. از این رو باز بودن مسیر هوای آزاد تاثیر زیادی بر کاهش حوادث ناشی از گازگرفتگی دارد.

وی با اشاره به اینکه هر وسیله گازسوز باید یک دودکش مجزا داشته باشد، افزود: برای اطمینان از باز بودن مسیرهای هوا پیش از استفاده از بخاری یا آب‌گرم‌کن می‌توان با قراردادن شعله در ورودی دودکش از سالم بودن آن اطمینان حاصل کرد و چنانچه شعله طرف داخل دهانه کشیده شد مسیر دودکش بی‌نقص است یا می‌توان چراغ روشن را در یک طرف دودکش قرار داد و نور آن را در طرف دیگر مشاهده کرد.

شیشه‌فروش با بیان اینکه استفاده از بست شلنگ استاندارد برای وسایل گازسوز ضروری است، خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از بروز حادثه باید پس از بستن بست فلزی با استفاده از کف صابون از نبود نشتی گاز اطمینان حاصل کرد. همچنین اجاق گاز و بخاری نباید نزدیک پنجره و وسایل قابل اشتعال باشد.

کد خبر 641356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.