انحصار گذشته در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر شکسته شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: حضور فیلم‌سازان جدید در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر و شکستن انحصار گذشته فرصت مناسبی برای تولید فیلم بلند در اصفهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی تمنایی امروز سه‌شنبه بیست‌وپنجم بهمن‌ در آیین اختتامیه سیزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر در استان اصفهان اظهار کرد: تولید فیلم کوتاه در اصفهان زمینه‌ساز تولید فیلم‌های بلند است.

وی افزود: امروز اصفهان در حوزه سینمایی در مسیر پیشرفت، تحول و توسعه قرار دارد و ظرفیت‌های بسیار خوبی در این استان وجود دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: استان اصفهان در حال حاضر برای یک خیزش و جهش به سوی تولید فیلم‌های بلند سینمایی در حال آماده شدن است.

وی ادامه داد: امروز ظرفیت‌ها و زیرساخت‌هایی برای جهش استان اصفهان در حوزه سینما آماده است که یکی از این ظرفیت‌ها، وجود پیشکسوتان فعال در حوزه سینماست.

تمنایی اظهار کرد: وجود فیلم‌سازان جوان، فعال و موفقی که در حوزه سینما مشغول کار هستند نیز، از دیگر ظرفیت‌های موجود در این زمینه است. چراکه این جوانان محصول تربیت خوب و تخصصی و فنی آموزشگاه‌های آزاد اصفهان و انجمن‌های سینمایی جوان هستند که سابقه تولیدات خوبی در زمینه فیلم کوتاه دارند.

وی تصریح کرد: در اوایل بهمن، استان اصفهان توانست رکورددار کسب رتبه تولیدات فیلم کوتاه در کشور شود که این موضوع به‌طور حتم نشان‌دهنده این است که فیلم‌سازی که در حوزه تولید فیلم کوتاه سابقه خوبی دارد، می‌تواند در تولید فیلم بلند نیز موفق باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان خاطرنشان کرد: اصفهان در حوزه تولید فیلم داستانی و مستند ۱۸ سال سابقه کار دارد و امروز آماده تولید فیلم‌های بلند است.

وی گفت: امید ما امروز به همین نسل فعال، جوان و بانشاط در استان اصفهان است. چراکه در جشنواره چهل‌ویکم امسال در فیلم فجر بیش از ۱۰ فیلم اولی اکران شد که کارگردانان آن‌ها شروع کارشان در بحث فیلم کوتاه بوده است؛ یعنی هر کسی در فیلم کوتاه فعالیت می‌کند، در فیلم بلند هم می‌تواند به لحاظ داشتن تجربه کافی موفق باشد.

تمنایی حضور جوانان در جشنواره فیلم فجر را یکی از نقاط مثبت جشنواره امسال دانست و افزود: حضور فیلم‌سازان جدید در جشنواره و شکستن انحصار گذشته فرصت مناسبی برای تولید فیلم بلند در اصفهان است.

وی ادامه داد: فیلم کوتاهی که در استان اصفهان بسیار فعال است تاثیر مثبتی بر تولیدات بلند سینمایی دارد و در اصفهان افق روشنی در این زمینه پیش‌رو داریم که بتوانیم با نسل جوان در بحث سینمایی استان تحول ایجاد کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به برگزاری کنگره ۲۴ هزار شهید استان اصفهان در دی‌ماه سال آینده گفت: ستاد برگزاری این کنگره به‌دنبال تولیدات و محتواسازی در زمینه فیلم است و قول داده از تولیدات فیلم در زمینه دفاع مقدس با مضامین مختلف با دادن اعتبار حمایت کند.

وی خاطرنشان کرد: استان اصفهان، استان هنرپرور و هنرخیز است که این مدال افتخاری برای ماست؛ ضمن اینکه این استان، استانی شهیدپرور است و امروز دفاع مقدس دریا یا اقیانوس بیکران ارزش‌های اسلامی و انسانی است.

کد خبر 641340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.