تامین ۲۸ هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در یک سال گذشته، حدود ۲۸ هزار هکتار زمین در محدوده شهرها تامین و بیش از ۱۲ هزار هکتار به شهرها الحاق شده است.

به گزارش ایمنا، ارسلان مالکی اظهار کرد: در دولت سیزدهم، برای رفع مشکل مسکن در کشور، اقدامات بی‌نظیری صورت گرفته است. در شرایطی که تامین زمین برای طرح‌های مسکن در دولت قبل کاری دشوار به‌نظر می‌رسید، سازمان ملی زمین و مسکن موفق شد حدود یک سال، برای حدود ۲۸ هزار هکتار زمین در محدوده شهرها زمین تامین و بیش از ۱۲ هزار هکتار زمین به شهرها الحاق کند.

وی نقش نیروهای حقوقی در تامین زمین و حفظ و حراست از زمین‌های دولتی را بسیار مهم دانست و افزود: شما در خط مقدم حراست از انفال و بیت‌المال قرار دارید و وظیفه خطیر جلوگیری از دست‌درازی به زمین‌هایی که متعلق به همه مردم کشور است بر عهده شماست.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه مجهز شدن کارشناسان حقوقی ادارات کل راه و شهرسازی به دانش و مهارت به‌روز و همچنین سلامت و امین بودن دو ویژگی اصلی نیروهای حقوقی است، اضافه کرد: داشتن این دو شرط باعث می‌شود که کارشناسان حقوقی به یک مشاور آگاه و امین برای مدیران مجموعه تبدیل شوند.

وی تاکید کرد: مدیران استانی ملاحظات حقوقی و قانونی را در تصمیمات خود مدنظر قرار دهند. این کار باعث می‌شود پیش از آنکه مشکلی پیش آید، با اقدامات پیشگیرانه مسائل را مدیریت و از آسیب‌های جدی جلوگیری کنیم. همچنین توجه به سیاست‌های بالادستی و لزوم تعامل کارشناسان حقوقی با مدیران داخل مجموعه، سیستم قضایی و دستگاه‌های نظارتی، از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایمنا، تاکنون ۷۱ هزار هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن تحصیل شده که بنا به گفته سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن، ۲۸ هزار هکتار در یک سال اخیر تامین شده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 641322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.