هشدار هواشناسی درباره طوفانی شدن آب‌های جنوب کشور

سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید، افزایش ارتفاع امواج و طوفانی شدن خلیج فارس و تنگه هرمز هشدار داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان هواشناسی، این سازمان با صدور هشدار نارنجی از وزش باد شدید شمال‌غربی و طوفانی شدن دریا از پنجشنبه، بیست‌وهفتم بهمن تا دوشنبه هفته آینده _یکم اسفند_ پیش‌بینی می‌شود.

این شرایط جوی روز پنجشنبه به‌صورت وزش باد حداکثر ۳۴ نات، افزایش ارتفاع امواج در سواحل تا یک تا ۱.۵ متر و در فراسواحل تا دو تا سه متر، جمعه به صورت وزش باد حداکثر ۴۰ نات، افزایش ارتفاع امواج در سواحل ۱.۵ تا دو متر و در فراسواحل تا ۲.۵ تا ۳.۵ متر، شنبه وزش باد حداکثر ۳۴ نات، افزایش ارتفاع امواج در سواحل تا دو متر و در فراساحل دو تا سه متر، یکشنبه و دوشنبه نیز وزش باد حداکثر ۳۲ نات، افزایش ارتفاع امواج در سواحل تا ۱.۵ متر و در فراساحل تا ۲.۵ متر مورد انتظار است.

این شرایط جوی روز پنجشنبه در نواحی شمالی و مرکزی و شرقی استان‌های بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس و دوشنبه در ناحیه ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس و تنگه هرمز پیش‌بینی می‌شود.

بر اثر این مخاطره غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های صیادی، خسارت به شناورهای سبک، تفریحی، نیمه‌سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها و احتمال آسیب به تأسیسات دریایی در سواحل و فراسواحل وجود دارد.

سازمان هواشناسی برای جلوگیری از آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این مخاطره اجتناب از عملیات تفریحی، غواصی و شنا، محدودیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه‌سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی، در نظر گرفتن تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت، جمع‌آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی در ساحل و دور از ساحل را توصیه می‌کند.

کد خبر 641285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.