شبکه آبرسانی فضای سبز در منطقه ۹ اصفهان توسعه می‌یابد

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با اشاره به توسعه شبکه آبرسانی فضای سبز این منطقه گفت: یکی از راه‌های بهینه‌سازی مصرف آب و جلوگیری از هدر رفت آن هنگام انتقال، اجرای طرح‌های لوله‌گذاری برای آبیاری تحت فشار در فضای سبز شهر است که گام بلندی در راستای بهره‌برداری مؤثر از ذخایر آب‌های موجود در منطقه است.

به گزارش ایمنا، سیدسلمان قاضی‌عسگر اظهار کرد: اجرای عملیات لوله‌گذاری به منظور آبرسانی و توسعه شبکه آبیاری فضای سبز منطقه ۹ شهرداری اصفهان به طول ۳۵۰۰ متر با استفاده از لوله پلی‌اتیلن ۱۶۰ در دست اقدام است.

وی افزود: به‌منظور مصرف بهینه منابع آبی برای آبیاری فضای سبز و مدیریت مصرف صحیح آب در نواحی غربی منطقه که شاهد بحران کم آبی شده این طرح با اختصاص ۱۰ میلیارد ریال اعتبار در حال اجرا است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با بیان اینکه اجرای این طرح گام بلندی در راستای توسعه شبکه آبیاری و بهره‌برداری مؤثر از ذخایر آب‌های موجود در منطقه است، تصریح کرد: با استفاده از روش‌های نوین آبیاری، میزان آبیاری شلنگی، دستی و تانکری کاهش خواهد یافت و آبرسانی سریع‌تر و دقیق‌تر به درختان و فضای سبز انجام می‌شود.

قاضی‌عسگر با تاکید بر اهمیت صرفه‌جویی در مصرف آب، گفت: یکی از راه‌های بهینه‌سازی مصرف آب و جلوگیری از هدر رفت آن هنگام انتقال، اجرای طرح‌های لوله‌گذاری برای آبیاری تحت فشار در فضای سبز شهر است.

وی با اشاره به اهمیت آبرسانی برای حفظ و گسترش فضای سبز به منظور تزریق نشاط و سرسبزی در چهره شهر، خاطرنشان کرد: به‌منظور جلوگیری از گرفتگی و انسداد والوهای برداشت آب، سیستم بابلر و تحت فشار قطره‌ای سه فیلتر بر روی چاه‌های شهرداری منطقه، انبار سیمان با شش میلیارد ریال اعتبار نصب شد.

کد خبر 641264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.