رایزنی‌های ادینبورگ برای بهبود کیفیت مراکز شهری

شورای شهر ادینبورگ اسکاتلند، رایزنی‌های عمومی در مورد سفر فعال و راه‌های آسان‌تر کردن دسترسی به مراکز شهری پورتوبلو را با پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و حمل‌ونقل عمومی آغاز کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر ادینبورگ در نظر دارد کیفیت خیابان‌ها و فضاهای عمومی شهر را بهبود ببخشد و به این منظور به برگزاری رایزنی‌های عمومی اقدام کرده است‌. شورا از رایزنی‌های اولیه برای تهیه طرح کلی برای ایجاد بهبود کلی در جامعه استفاده خواهد کرد.

شورای شهر تأکید کرد این اقدام بخشی از سیاست شورا در مورد محله‌های ۲۰ دقیقه‌ای است که به‌منظور کمک به کسب‌وکارهای کوچک محلی در مراکز شهر در سرتاسر ادینبورگ اجرا می‌شود. استراتژی همسایگی ۲۰ دقیقه‌ای در ژوئن ۲۰۲۱ با چشم‌انداز ایجاد یک ادینبورگ کربن‌صفر خالص راه‌اندازی شد که در آن همه می‌توانند به راحتی در محله‌های شهر زندگی کنند.

شورا خاطرنشان کرد که مردم می‌توانند نظرات خود را در مورد چگونگی بهبود مرکز شهر و کتابخانه پورتوبلو به‌صورت آنلاین یا حضوری به اشتراک بگذارند.

پورتوبلو یکی از حومه‌های ساحلی ادینبورگ و جزو مراکز شهری اصلی برای خرید و گردش است و شورا اعلام کرد نظرسنجی‌های آنلاین درباره آن تا اواسط آوریل در دسترس است.

شورای شهر ادینبورگ تصریح کرد که مردم می‌توانند در سایت‌های آنلاین بخش‌های خاصی از مناطق محلی را که نیاز به بهبود دارد، شناسایی کنند و در صورت تمایل به نظردهی حضوری، نسخه‌های کاغذی نظرسنجی و کارت‌های بازخورد برای پر کردن و ارسال توسط هیئت انجمن در کتابخانه پورتوبلو موجود است.

رایزنی‌های ادینبورگ برای بهبود کیفیت مراکز شهری

رئیس کابینه حمل‌ونقل و محیط‌زیست شورا در این رابطه گفت: مراکز شهری ما از جمله پورتوبلو بسیاری از امکانات و خدمات محلی ضروری را دارند، اما می‌توانند به مکان‌های زیست‌پذیرتر و دل‌پذیرتری برای ساکنان و بازدیدکنندگان تبدیل شوند. ما می‌خواهیم با جامعه محلی و کسب‌وکارها برای ایجاد طرحی کار کنیم که مردم را تشویق کند از طریق سفرهای فعال و پایدار به خیابان‌های بزرگ دسترسی داشته باشند و کیفیت فضاهای عمومی را در این منطقه افزایش دهیم.

وی ادامه داد: تمام تلاش‌های شورا در این زمینه با برنامه‌های آن برای تغییر شکل شبکه حمل‌ونقل به‌منظور کاهش ازدحام و دستیابی به هدف کربن‌صفر خالص تا سال ۲۰۳۰ مرتبط است. مرکز شهر پورتوبلو خدمات محلی حیاتی را به جوامع در سراسر شرق ادینبورگ و فراتر از آن ارائه می‌دهد و شورا قصد دارد برای درک این‌که چگونه مرکز شهر می‌تواند برای ساکنان آن بهتر باشد، از نظرات خود آن‌ها بهره‌مند شود.

شورای شهر ادینبورگ مطرح کرد: برقراری پیوندهای ایمن، راحت و در دسترس با امکانات محلی مانند سوپرمارکت‌ها، مدارس و امکانات تفریحی، بخش مهمی از هر جامعه پرجمعیت است. با بهبود پیوندهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در امتداد خیابان پورتوبلو، امیدواریم این امر را برای همه به واقعیت تبدیل کنیم.

کد خبر 641184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.