اعلام جزئیات برنامه‌های رئیسی در پکن از سوی وزارت خارجه چین

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در یک نشست خبری با اعلام جزئیاتی درباره سفر رییس‌جمهور ایران به پکن، گفت: دولت این کشور امیدوار است بتواند این سفر را به فرصتی برای پیشرفت بیشتر شراکت جامع راهبردی چین-ایران تبدیل کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از وبگاه وزارت امور خارجه چین، وانگ وِنبین در یک نشست خبری در پاسخ به این سوال که چه توضیحات بیشتری می‌تواند درباره سفر ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران به پکن برای دیدار با شیء جین‌پینگ، همتای چینی‌اش بدهد و انتظار او از این سفر و دیدگاه چین نسبت به روابط فعلی ایران-چین چیست، اظهار کرد: این اولین سفر رئیس جمهور ایران به چین از مدت روی کار آمدن دولت او است. رئیس‌جمهور شیء در این سفر با آیت‌الله رئیسی گفت‌وگوهایی برای برنامه‌ریزی توسعه روابط دوجانبه خواهد داشت.

وی افزود: رئیس‌جمهور چین در این سفر «تبادل نظر عمیقی با رئیس جمهور رئیسی درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی در زمینه منافع مشترک خواهد داشت.»

وانگ تاکید کرد: لی کیکیانگ، نخست‌وزیر شورای دولتی جمهوری خلق چین و لی ژانشو، رئیس کنونی کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین نیز با رئیسی دیدار خواهند کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین درباره روابط کشورش با ایران گفت: چین و ایران از دوستی دیرینه‌ای برخوردارند. تحکیم و توسعه روابط، انتخاب راهبردی دو طرف است. در سال‌های اخیر و با هدایت رئیس‌جمهور شیء و رئیس جمهور رئیسی، روابط چین و ایران حفظ شده، شتاب رشد مثبت خود را حفظ کرده، اعتماد دوجانبه سیاسی قوی‌تر، پیشرفت ثابت در زمینه همکاری‌های عملی در حوزه‌های مختلف و تعامل و هماهنگی خوب در زمینه امور بین‌المللی و منطقه‌ای در دفاع از دخالت نکردن در امور داخلی و منافع مشترک کشورهای در حال توسعه را نشان داده است.

وی افزود: چین امیدوار است بتواند با همکاری ایران این سفر را به فرصتی برای پیشرفت بیشتر شراکت جامع راهبردی چین-ایران تبدیل کند و نقشی سازنده در افزایش همبستگی و همکاری میان کشورهای خاورمیانه و ارتقای امنیت و ثبات منطقه‌ای داشته باشد.

کد خبر 641181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.