ارائه طرح برابری دیجیتالی در شیکاگو

مدیران شیکاگوی آمریکا، پس از فرآیند مشارکت گسترده مردم، طرح برابری دیجیتالی شهر را منتشر کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طرح برابری دیجیتالی شیکاگو شامل رویکردهای جدیدی برای نصب اینترنت پرسرعت بی‌سیم عمومی، بهره‌گیری از دارایی‌های شهر با هدف تقویت پهنای باند و تشویق مردم به دریافت یارانه‌های دولتی مربوط به قابلیت اتصال به اینترنت را در بر می‌گیرد، ضمن این‌که بر بهبود دسترسی به تجهیزات، آموزش و اطلاعات شفاف تمرکز خواهد شد. این طرح نتیجه ماه‌ها تلاش و همکاری میان نهادهای مختلف و شهروندان است که در مجموع ۱۷ کارگاه آموزشی، سه هزار نظرسنجی و انجام گفت‌وگوهای مختلف کارکنان شهرداری با ۴۰۰ شهروند را در بر گرفت.

گزارش‌ها حاکی از آن است که با وجود اقدامات گسترده مدیران شیکاگو برای پایان دادن به شکاف دیجیتالی طی چند سال گذشته، به‌ویژه پس از انتشار ویروس کرونا، همچنان ۱۵ درصد از مردم (۱۷۲ هزار نفر) در خانه‌های خود به اینترنت دسترسی ندارند و بدتر این‌که حدود هشت درصد نیز (۹۲ هزار شهروند) از داشتن وسایل الکترونیکی مانند کامپیوتر و لپ‌تاپ در منازل خود محروم هستند. این میزان نابرابری که بسیار چشمگیر است، مدیران شهر را به اعمال اقداماتی کارآمدتر برای رفع آن و زمینه‌سازی برای دسترسی تمام شهروندان به اینترنت سوق داده است.

ارائه طرح برابری دیجیتالی در شیکاگو

طرح برابری دیجیتالی شیکاگو

طرح برابری دیجیتالی شیکاگو، که هزینه لازم برای آن ۵۰ میلیون دلار برآورد شده است، از سال ۲۰۲۰ آغاز شده و قرار است با مشارکت بخش‌های دولتی و خصوصی تا سال ۲۰۲۴ به پایان برسد. پیاده‌سازی این طرح در دو سال اول، دسترسی ۱۰۰ هزار دانش‌آموز و دانشجو را به پهنای باند خانگی به دنبال داشت، ضمن این‌که تعداد بسیاری از آن‌ها را نیز از وسایل الکترونیکی مانند لپ‌تاپ و تبلت بهره‌مند کرد.

همچنین، شورای برابری دیجیتالی شیکاگو نیز در ماه می ۲۰۲۲ تشکیل شد تا اعضای آن به اعمال اهدافی درازمدت برای افزایش دسترسی شهروندان به اینترنت رایگان و پرسرعت بپردازند. در این راستا، اعضای شورای شهر نقشه‌ای دیجیتالی را از میزان دسترسی شهروندان به اینترنت تهیه کرده‌اند و در نظر دارند ابتدا به توسعه اینترنت در مناطقی با کمترین دسترسی مردم به آن بپردازند و سپس تمام مردم را از وای‌فای رایگان بهره‌مند کنند.

کد خبر 641166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.