دوستداران ایران اسلامی با حجاب موافقند / کم‌کاری بعضی دستگاه‌ها در ترویج فرهنگ عفاف

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دوستداران ایران اسلامی همه با حجاب موافق هستند، گفت: دستگاه‌های مختلفی وظیفه اجرای قانون حجاب را بر عهده داشتند که بررسی‌های کمیسیون فرهنگی نشان می‌دهد به‌جز نیروی انتظامی بقیه دستگاه‌ها وظایف خود را در این زمینه به درستی انجام نداده‌اند.

حجت‌الاسلام حسین میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، پیرامون مطالبه حجاب از سوی مردم اظهار کرد: مردم کشور ما یعنی کسانی که تمایل به ایران یا کسانی که تمایل به اسلام و ترکیب اسلام و ایران دارند، همه نسبت به حجاب رویکرد مناسب و آن را دوست دارند.

وی با اشاره به تاریخ ایران، پیش و پس از اسلام افزود: همواره حجاب و پوشش مناسب برای زنان و مردان در کشور ما یک امر پذیرفته شده بوده است و در طول هزاره‌های گذشته تاکنون بروز بعضی ناهنجاری‌های پوششی با فرهنگ اسلامی، ایرانی و اسلامی-ایرانی سازگار نیست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی حجاب را قانونی دانست که در صورت رعایت آن جامعه به سامان می‌رسد و گفت: در صورتی که قانون رعایت نشود جامعه دچار هرج و مرج خواهد شد، بنابراین رعایت نکردن قانون از جمله قانون حجاب به نفع کلیت زندگی اجتماعی ما و به مصلحت مردم نیست.

وی در واکنش به مطالبه مردم از نمایندگان مجلس برای رعایت حجاب خاطرنشان کرد: قانون حجاب ده‌ها سال پیش تدوین و تصویب شده است، شورای عالی انقلاب نیز در این زمینه مصوبات و آئین‌نامه‌هایی دارد، بنابراین قانونگذاران به وظیفه خود در این زمینه عمل کرده‌اند.

حجت‌الاسلام حسین میرزایی با اشاره به وظایف دستگاه‌های اجرایی در زمینه اجرای این قانون ادامه داد: دستگاه‌های مختلفی وظیفه اجرای قانون حجاب را بر عهده داشتند که بررسی‌های کمیسیون فرهنگی نشان می‌دهد به‌جز نیروی انتظامی که همواره در آخر خط انجام وظیفه قانونی حجاب قرار دارد و بهتر از دیگر بخش‌ها به وظایف خود عمل کرده است، سایر دستگاه‌ها وظایف خود را در قالب تبشیر، فرهنگ‌سازی و اقناع‌سازی به‌درستی انجام ندادند.

وی اجرای اقدامات قانونی از جمله اقناع عده‌ای از مردم، تبشیر، فرهنگ‌سازی و امثال آن را نیازمند اقدام مسئولان قوه مجریه و رئیس‌جمهور دانست و گفت: اینکه عده‌ای در جامعه توپ را به میدان مجلس بیندازند و از مجلس انتظار اجرا، رفتارهای قضائی و مانند آن را داشته باشند، خواسته نادرستی است زیرا مجلس وظیفه قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون را دارد اما وظیفه اجرای قانون با مجلس نیست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وظیفه قوه قضائیه برای نظارت بر اجرای قانون یادآور شد: در این زمینه تنها نظارت مدیریتی بر عهده مجلس شورای اسلامی است، بنابراین به نظر می‌رسد که باید سمت و سوی مطالبات بحق مردم در زمینه حجاب به دستگاه اجرایی کشور، رئیس‌جمهور، وزیر کشور و دیگر دستگاه‌های اجرایی باشد تا به مرحله قابل قبولی برسد.

وی افزود: کمیسیون فرهنگی مجلس دستگاه‌های مکلف در اجرای قانون حجاب را به مجلس دعوت کرده و پیگیری‌هایی در سطوح متنوع و متعدد در این زمینه انجام داده و تذکراتی داده شده است و کمیسیون فرهنگی مجلس در این زمینه کوتاهی نکرده است.

کد خبر 641163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.