یکی از دفاعیات مهم در طول تاریخ شهرداری پرونده تامین اجتماعی بوده است

شهردار خرم‌آباد گفت: عمل نکردن شرکت معین کوثر به تعهدات خود در پروژه برج‌های دوقلو مشکلات زیادی از جمله بدهی ۵۷ میلیارد تومان شهرداری به تأمین اجتماعی را در پی داشته؛ یکی از دفاعیات مهم در طول تاریخ شهرداری همین پرونده تامین اجتماعی بوده است، چراکه در صورت محکوم شدن حساب‌های شهرداری بسته می‌شد.

سعید فتوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص تعیین تکلیف پروژه برج‌های دوقلوی خرم‌آباد، اظهار کرد: چندین هلدینگ بزرگ کشور برای ادامه اجرای این پروژه اعلام آمادگی کرده‌اند، اما ادامه کار را منوط به تعیین تکلیف این پروژه از طرف سرمایه‌گذار طرح (معین کوثر) دانسته‌اند.

وی افزود: پروژه برج‌های دوقلو یکی از قراردادهای شهرداری خرم‌آباد بوده است که طی سال‌های گذشته بسته شده و اجحافی در حق شهر خرم‌آباد بوده است، چراکه طبق این قرارداد شهرداری ۱۷ هزار مترمربع زمین را در بهترین نقطه شهر در اختیار شرکت معین کوثر وابسته به سازمان بنیاد شهید قرار داده است.

شهردار خرم‌آباد خاطرنشان کرد: در این طرح ۲۵ درصد سهم شهرداری و ۷۵ درصد نیز سهم شرکت معین کوثر بوده است، با این حال معین کوثر به تعهدات خود عمل نکرده و با گذشت ۹ سال از روند این پروژه، تنها ۲۵ درصد پیشرفت کاری داشته است.

فتوحی اضافه کرد: قرار بود برج‌های دوقلو ظرف مدت ۳۶ ماه به بهره برداری برسد، اما امروز نه تنها پیشرفتی نداشته، بلکه به یک مطالبه جدی برای شهروندان تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: عمل نکردن شرکت معین کوثر به تعهدات خود در پروژه برج‌های دوقلو مشکلات زیادی از جمله بدهی ۵۷ میلیارد تومان شهرداری به تأمین اجتماعی را در پی داشته است، در این قرارداد هزینه ساخت با شرکت معین کوثر و هزینه زمین و صدور پروانه ساخت با شهرداری بود، اما به دلیل اینکه معین کوثر این کار را به سرمایه‌گذار یا پیمانکار دسته دوم واگذار کرده بود، تأمین اجتماعی شهرداری را به پرداخت ۵۷ میلیارد تومان محکوم کرده بود.

شهردار خرم‌آباد تاکید کرد: با پیگیری همکاران و رایزنی‌های زیادی که انجام شد، پرونده به شورای حل اختلاف استانداری رفت که شهرداری را مبرا دانستند و سازمان تأمین اجتماعی محکوم شد؛ لذا پرداخت این مبلغ بر عهده معین کوثر گذاشته شد و شهرداری هیچ گونه پرداختی بابت ۵۷ میلیارد تومان نخواهد داد.

فتوحی گفت: یکی از دفاعیات مهم در طول تاریخ شهرداری خرم‌آباد همین پرونده تأمین اجتماعی بوده است، چراکه در صورت محکوم شدن شهرداری تأمین اجتماعی با بستن حساب‌های شهرداری باعث مشکلات زیادی می‌شد.

وی افزود: در جلسه تعیین تکلیف برج‌های دوقلو با حضور نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی متوجه شدیم که شرکت معین کوثر تمایلی به ادامه کار در این پروژه ندارد در حالی که بسیاری از هلدینگ‌ها برای ادامه کار اعلام آمادگی کرده‌اند و گفته‌اند چنانچه کار با شرکت معین کوثر تعیین تکلیف شود، کار را ادامه خواهیم داد.

کد خبر 641158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.