کاربرد فولاد خوش تراش چیست و نحوه خرید آن چگونه است؟

فولاد در انواع و مدل‌های بسیاری تولید می‌شود زیرا هرکدام از مدل‌ها در محیط‌های خاص خود استفاده می‌شود و کاربرد آنها براساس ضخامت و طرح، استحکام و مقاومت آنها متغیر می‌شود.

‌فولاد خوش تراش یکی از هزاران مدل فولاد است که کاربردهای بسیار زیادی دارد و جز بهترین‌ها در این زمینه شناخته می‌شود. نحوه خرید آن بسته به تعداد و سفارشات در نظر گرفته می‌شود و قبل از آن با استعلام هزینه می‌توانید برای خرید آن اقدام کنید. برای اطلاع از کاربردهای متنوع فولاد خوش تراش با ما همراه باشید.

فولاد خوش تراش چیست؟

همانطور که قبل گفته شد فولاد خوش تراش یکی دیگر از انواع فولاد است که به عنوان فولاد اتومات نیز شناخته می‌شود و به فروش می‌رسد. ترخیص فولاد خوش تراش و واردات آن همواره در حال اجرا است زیرا یکی از پرکاربردترین های فولاد به شمار می‌رود. فولاد خوش تراش به این دلیل این گونه نام گذاری شده است که میزان کربن آن بسیار کم است و در مقابل دارای ظرافت و سبکی، استحکام و مقاومت بالایی است. این فولاد، استانداردهای متفاوتی دارد که از رایج‌ترین و معروف ترین آن استاندارد ۱.۰۷۱۸ می‌باشد. فولاد خوش تراش دارای ترکیبات کربن، سیلیسیم، منگنز، فسفر، گوگرد و سرب است که دو عنصر گوگرد و فسفر در انعطاف و استحکام آن نقش به سزایی دارند.

مراحل ساخت فولاد خوش تراش

فولاد خوش تراش به صورت آهن استحصال شده از کوره در می‌آید و پس از گذشت زمان طولانی آن را کربن زدایی می‌کنند تا درصد آن کاهش پیدا کند. در مرحله بعدی با روش‌های ریخته گری و نورد گرم سازی برای ساخت آن اقدام می‌کنند. در این مرحله میزان استاندارد ۰.۰۷۱۸ فسفر زدایی و گوگرد زدایی کمتر از سایر استانداردها می‌باشد.

انواع استاندارد فولاد خوش تراش

  • فولاد اتومات ۱.۰۷۳۷ استاندارد DIN 11SMnPb37
  • فولاد اتومات ۱.۰۷۲۲ استاندارد DIN 10SPb20
  • فولاد اتومات ۰.۰۷۱۵ استاندارد DIN 9SMn28: این فولاد یک فولاد نیمه اتومات به حساب می‌آید.
  • فولاد اتومات ۱.۰۷۱۸ استاندارد DIN 9SMnPb30: دارای مقداری عنصر سرب می‌باشد که به آن فولاد اتومات گویند.

مزایا و کاربرد فولاد خوش تراش چیست؟

کاربرد فولاد خوش تراش چیست و نحوه خرید آن چگونه است؟

از کاربردی که فولاد خوش تراش دارد می‌توان به تراشکاری و ماشین کاری عالی آن اشاره کرد. از دیگر مزایای آن استحکام بالا، قابلیت کربوره شدن، ماشین کاری و عمر طولانی و مقاومت بالا، تولید ادوات کشاورزی، تولید اتوموبیل، ساخت ابزار دقیق، اتصالات هیدرولیکی، ساخت و ساز، صنایع فلزی و قطعه‌سازی، بخش نظامی اشاره کرد. برخی دیگر از آلیاژهای مورد استفاده در فولاد خوش تراش سیلیسیم، گوگرد، فسفر، منگنز می‌باشند.

  1. به‌کارگیری فولاد اتومات در دستگاه‌های تراشکاری مانند CNC
  2. خودروسازی
  3. ساخت ابزار دقیق
  4. صنایع فلزی و قطعه‌سازی
  5. به خاطر براده برداری آسان، در بسیاری از فرایندهای تولید با دستگاه‌های تراش اتوماتیک، نیمه‌اتوماتیک و یا دستگاه‌های تراش CNC کاربرد دارند.
  6. به‌کارگیری فولاد اتومات در صنایع اتومبیل سازی برای تولید انبوه قطعات
  7. کاربرد فولاد خوش تراش در تولید ماشین آلات کشاورزی و ابزار نظامی
  8. تولید میلگرد با استفاده از فولاد
  9. اتومات تولید انواع مفتول
  10. ساخت ابزار و اتصالات هیدرولیکی با استفاده از فولاد اتومات

خاصیت‌های مثبت و منفی فولاد خوش تراش

  • خواص مثبت فولاد اتومات: ماشین کاری عالی، استحکام بالا، انعطاف پذیری بالا و...
  • خواص منفی فولاد اتومات: شکننده بودن در فولادهایی با درصد کربن بالا، ماشین کاری ضعیف‌تر در فولادهای با درصد کربن بالا و...

نحوه خرید فولاد خوش تراش

کاربرد فولاد خوش تراش چیست و نحوه خرید آن چگونه است؟

برای خرید فولاد خوش تراش در وهله اول باید از قیمت و هزینه‌های آن استعلام بگیرید. و برای ثبت سفارش آن اقدام کنید برای انجام این روند برخی ملزومات مانند وجود کارت بازرگانی معتبر، اصل فاکتور یا پروفرما به همراه کپی آن. (نام و آدرس کامل خریدار، نام و آدرس کامل فروشنده، مشخصات کامل کالا، قیمت واحد کالا، کرایه حمل و نقل، مقدار و وزن کالا، تعداد و نوع بسته بندی، نام کشور مقصد و مبدا، نام ارز معامله شده، نام گمرک مقصد، تاریخ صدور پروفرما)، کارت عضویت وزارت بازرگانی، اخذ مجوزهای قانونی مانند مجوز وزارت بهداشت، انرژی اتمی و جهاد کشاورزی، کاتالوگ برای بررسی کالاها نیاز است. به خاطر تولید بسیار این فولاد، قیمت مناسبی برای آن تعیین می‌گردد بنابراین برای خرید فولاد خوش تراش می‌توانید به گروه تجاری آربی (https://rbtradinggroup.com) مراجعه کنید یا از راهنمایی مشاوران متخصص آن بهره مند شوید. این شرکت در ترخیص و واردات این کالا نیز می‌تواند استراتژی‌های خاصی را در نظر بگیرد و شما را چند مرحله جلو بیندازد و دچار پیچیدگی‌های موجود گمرکی نشوید.

سخن آخر

فولاد خوش تراش یا فولاد اتومات یکی از هزاران انواع فولاد است که به خاطر کاربرد زیادی که دارد مورد توجه افراد بسیاری در تمامی بخش‌ها قرار گرفته است. کاربرد آن بنا بر استانداردی که دارد متفاوت می‌شود در محیط‌های متناسب به خود استفاده می‌شود. شرکت ترخیص کالا تنها شرکتی است که می‌تواند با داشتن ترخیص کاران ماهر خود نگرانی‌های مشتریان خود را برطرف کند. زیرا روند ترخیص و واردات دارای جزئیات بسیاری است که هر مرحله طبق قوانین و شرایط موجود توسط گمرک و سازمان ذی‌ربط باید رعایت شود. از این رو اطلاع از آنها قبل از هر اقدامی از واجبات است. برای بالا بردن سرعت ترخیص و جلوگیری از هرگونه پرداخت هزینه اضافی بهترین راه مراجعه به یک شرکت معتبر است.

کد خبر 640953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.