تلاش مجلس برای اصلاح قانون انتخابات تا سال آینده

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، قانونمند کردن تبلیغات در فضای مجازی، زمان بررسی صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان و حق اعتراض رد صلاحیت‌های بدون سند را از جمله مواد قانون اصلاح انتخابات برشمرد و گفت: تلاش می‌کنیم که اصلاحات قانون به انتخابات آینده برسد.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، پیرامون اصلاح موادی از قانون انتخابات اظهار کرد: قانون انتخابات فعلی نمی‌تواند دغدغه‌های مورد نظر رهبری درباره اصلاح نظام انتخابات را عملیاتی کند زیرا درباره اصلاحاتی که اکنون در حال انجام است، موارد و مسائلی وجود دارد.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات در سال ۱۳۹۵ افزود: مقام معظم رهبری در ابلاغ این سیاست‌های کلان بر موضوع اصلاح نظام انتخاباتی تاکید داشتند اما اصلاحات انجام شده نمی‌تواند این سیاست‌ها را عملیاتی کند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی قانونمند کردن تبلیغات در فضای مجازی، زمان بررسی صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان و حق اعتراض ردصلاحیت‌های بدون سند را برخی از مواد قانون اصلاح انتخابات برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اصلاح قانون انتخابات مجلس حدود ۷۸ ماده را در بر می‌گیرد، مجلس سه شیفته در حال بررسی آن است و تلاش می‌کنیم که اصلاحات قانون به انتخابات آینده برسد.

کد خبر 640942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.