یادواره شهدای روحانی در ایلام برگزار می‌شود

رئیس حوزه‌های علمیه ایلام گفت: یادواره مقام آیت‌الله حیدری ایلامی و ۱۳ شهید گرانقدر روحانیت استان برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام وعد مرادبیگی اظهار کرد: آیت‌الله حیدری ایلامی یک شخصیت علمی تاثیرگذار بود. ایشان در بحث تصویب قانون اساسی از موثرترین افراد برای گنجاندن و تدوین اصل ۱۱۰ به‌عنوان اصل ولایت فقیه بودند.

وی افزود: آیت‌الله حیدری شخصیتی بودند که توانستند به‌عنوان یک مجتهد در نجف به کرسی استادی برسند که کاری بسیار خطیر و بزرگ و جایگاهی ویژه محسوب می‌شود.

رئیس حوزه‌های علمیه ایلام اضافه کرد: آیت‌الله حیدری ایلامی نخستین کسی بودند که با ارسال نامه به حضرت امام (ره) درباره تحرکات صدام مبنی بر آمادگی برای حمله به ایران آگاه‌سازی کردند و این نامه به‌عنوان سند جنگ و تجاوز صدام استفاده شده و می‌شود.

رئیس حوزه‌های علمیه ایلام ادامه داد: ایلام با ۱۳ شهید روحانی نسبت‌به تعداد جمعیت روحانیون دهه ۶۰، بیشترین شهید طلبه کشور معادل ۱۰.۵ درصد را دارد که این نسبت در کشور هفت درصد است.

وی گفت: در دوران دفاع مقدس، از تعداد ۱۰۳ روحانی در استان ایلام، ۸۵ درصد در دفاع مقدس حضور داشتند. سه روحانی آزاده ایلامی در دوران مقدس از افتخارات جامعه روحانیت استان ایلام هستند.

حجت‌الاسلام مرادبیگی افزود: در یادواره شهدای روحانی و بزرگداشت آیت‌الله حیدری ایلامی، ضمن حضور خانواده شاهد روحانیت، از طلاب قم، خبرنگاران و جامعه روحانیت استان دعوت خواهد شد.

وی ادامه داد: برگزاری یادواره شهدای روحانی تبیین‌گر جایگاه روحانیت مبارز در جامعه به‌ویژه در میان قشر جوان و نوجوان است. روحانیت در بزنگاه‌های سخت همچون سایر نیروهای جهادی خوش درخشیدند و عملکرد قابل قبولی از خود به‌جای گذاشتند.

منبع: مهر

کد خبر 640834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.