ایجاد کمپ‌های اختصاصی برای مادران باردار در مناطق زلزله‌زده خوی

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: مادران باردار در مناطق زلزله‌زده خوی در کمپ اختصاصی اسکان داده می‌شوند.

به گزارش ایمنا، نیر الهامی اظهار کرد: تجارب زلزله‌های مختلف، ضرورت توجه به نیازهای زنان باردار و اعزام گروه‌های آموزش‌دیده به منطقه و تمرکز بیشتر بر مسائل آن‌ها را به‌منظور یاری‌رسانی و ابراز همدلی با این گروه از آسیب‌دیدگان دوچندان کرده است.

وی ادامه داد: به همین منظور ایجاد کمپ اسکان مخصوص بانوان باردار در مناطق زلزله‌زده خوی در دستورکار قرار گرفت.

الهامی با بیان اینکه از آنجایی که زنان از گروه‌های آسیب‌پذیر در حوادث به‌شمار می‌روند، گفت: این قشر جامعه باید پس از وقوع بلایای طبیعی از کمک‌های ویژه‌ای برخوردار شوند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی به لزوم حمایت‌های روانی و اجتماعی از زنان باردار و دیگر مادران زلزله‌زده خوی اشاره کرد و افزود: آگاهی از شیوه‌های مناسب مقابله با بحران می‌تواند باعث کاهش آسیب‌های ناشی از وقوع بحران در میان این گروه حساس از جامعه شود. بنابراین با همکاری دانشگاه علوم پزشکی خوی تعدادی از روان‌شناسان مجرب به مناطق زلزله‌زده خوی اعزام شدند.

وی تصریح کرد: در بررسی‌های اولیه، بیش از ۲۰۰ مادر باردار در مناطق زلزله‌زده خوی شناسایی شده‌اند که قرار است با رضایت خود در کمپ‌های اختصاصی ویژه زنان باردار در خوی اسکان داده شوند.

وی هدف از راه‌اندازی این کمپ‌ها را رسیدگی بهتر به مادران باردار ازلحاظ پزشکی و درمانی، تغذیه‌ای و روان‌شناسی عنوان کرد و گفت: مادران باردار می‌توانند برای استفاده از این خدمات به کمپ‌های ویژه اسکان مادران باردار در خوی مراجعه کنند و در این کمپ‌ها اسکان یابند.

منبع: مهر

کد خبر 640821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.