چگونگی حمایت بنیاد شهید از «اتاقک گلی»

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره چگونگی حمایت بنیاد شهید از «اتاقک گلی» گفت: طرح فیلم‌نامه «اتاقک گلی» در خرداد ۱۴۰۱ برای بررسی به بنیاد شهید ارائه شد و در دستورکار کمیسیون هنری قرار گرفت که درنهایت با مشارکت بنیاد شهید در تولید آن موافقت شد.

به گزارش ایمنا، چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر روز گذشته در سالن همایش‌های برج میلاد تهران به کار خود پایان داد. فیلم سینمایی «اتاقک گلی» یکی از فیلم‌هایی بود که در این جشنواره سیمرغ‌های متعددی را از آن خود کرد. ضمن اینکه در بخش‌های مختلف، نامزد دریافت جایزه‌های سیمرغ بلورین چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شد که از آن جمله می‌توان به نامزدی دریافت سیمرغ در بهترین طراحی لباس، بهترین طراحی صحنه، بهترین فیلم و بهترین تدوین اشاره کرد.

این فیلم که داستانی عاشقانه در میانه عملیات مرصاد را روایت می‌کند، به‌خوبی تصویر منحوس و سعایت فرقه مجاهدین خلق را به‌تصویر می‌کشد. فیلم «اتاقک گلی» طبق گفته منتقدان، به معنای واقعی «سینما»ست و فرد را مجذوب خود می‌کند.

سید محمدصادق هاشمی، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، درباره «اتاقک گلی» اظهار کرد: فیلم سینمایی «اتاقک گلی»، از آخرین ساخته‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر موفق شد ضمن نامزدی در یازده رشته، سه سیمرغ اصلی این جشنواره را از آن خود کند.

وی در ادامه افزود: طرح فیلم‌نامه «اتاقک گلی» به کارگردانی محمد عسگری، تهیه‌کنندگی داوود صبوری و نویسندگی پدرام کریمی در خرداد ۱۴۰۱ برای بررسی به بنیاد شهید ارائه شد و بلافاصله در دستورکار کمیسیون هنری قرار گرفت که درنهایت با مشارکت بنیاد شهید در تولید آن موافقت شد.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: باغ‌موزه دفاع مقدس نیز در تهیه و ساخت این پروژه مشارکت داشته است.

منبع: ایرنا

کد خبر 640820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.