۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
دی یونگ و بارسلونا؛ همه یا هیچ!

آینده هافبک هلندی بارسلونا در هاله‌ای از ابهام است و او زمان زیادی برای اثبات توانایی‌های خودش ندارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از گل، با مصدومیت سرخیو بوسکتس، فرنکی دی یونگ هافبک هلندی بارسلونا در چند ماه آینده فرصت دارد تا ثابت کند که آیا ارزش ماندن در ترکیب بارسا را دارد یا باید این تیم را در تابستان ترک کند.

با مصدومیت از ناحیه مچ پای راست به خاطر تکل یوسف النصیری، سرخیو بوسکتس بازی‌های آتی بارسلونا را از دست داده و چند هفته از میادین دور خواهد بود. در حالی که بارسلونا به دنبال کسب سه‌گانه است، تردیدی وجود ندارد که غیبت هافبک کهنه‌کار کاتالان‌ها می‌تواند دردسرساز باشد.

پس از مصدومیت بوسکتس در بازی برابر سویا، ژاوی میانه زمین بارسا را به فرنکی دی یونگ سپرد تا به جای بوسکتس بازی کند. این ملی پوش هلندی نیز عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و به خوبی جای "بوسی" را در زمین مسابقه پر کرد. پاس‌های دقیق و پوشش فضاها، دی یونگ را به جایگاهی در بازی رساند که او مدت‌ها منتظرش بود.

از سال ۲۰۱۹ فرنکی دی یونگ در ترکیب بارسا حضور دارد و مدت‌هاست که تلاش می‌کند تا خودش را به سران تیم اثبات کند. توفیقی اجباری نصیب ستاره سابق آژاکس شده و حالا او می‌تواند نشان دهد که واقعاً شایسته حضور در ترکیب بارسا هست.

دادن فرصت مجدد به دی یونگ در تابستان گذشته بسیار بعید به نظر می‌رسید. هافبک هلندی در طول تور پیش فصل بارسلونا در ایالات متحده از روی نیمکت بازی‌های تیمش را دنبال کرد و ژاوی هر هفته با سوالاتی متفاوتی درباره آینده بازیکنش روبرو می‌شد.

در آن زمان دی یونگ در آستانه انتقال به منچستریونایتد قرار داشت و گزارش رسانه‌ها نشان می‌داد که دی یونگ مایل است تا به سرمربی سابق خود بپیوندد و کارش را در لیگ جزیره دنبال کند. باشگاه منچستر یونایتد نیز تمایل زیادی به جذب هافبک بارسا داشت و حتی حاضر بود مبلغ ۸۰ میلیون یورو برای به خدمت گرفتن وی بپردازد.

دی یونگ و بارسلونا؛ همه یا هیچ!

با این حال یک اتفاق غیرمنتظره معادله را تغییر داد. دی یونگ اعلام کرد که به باشگاه کنونی‌اش وفادار است و نمی‌خواهد تیمش را تغییر دهد. او اصرار داشت برای جایگاهش در ترکیب تیم ژاوی بجنگد و حتی فشارهای مداوم خوان لاپورتا، مدیرعامل باشگاه بارسلونا نیز باعث منصرف شدن دی یونگ نشد.

اگرچه در آن زمان لاپورتا گفته بود روی دی یونگ حساب ویژه ای باز می‌کند و هیچگاه قصد فروش او را نداشته، اما آمار و ارقام چیز دیگری نشان می‌دهد. ستاره خط میانی بارسا در این فصل یک بازیکن ثابت نبوده و بوسکتس در ۱۴ مسابقه از ۱۸ دیدار این فصل لالیگا از ابتدا در ترکیب اصلی بوده است. با توجه به اینکه گاوی و پدری دو ستاره اصلی خط میانی بارسا هستند و در هر مسابقه بدون شک می‌توان انتظار حضور این دو بازیکن را در ترکیب داشت، پیش از مصدومیت بوسکتس کسی نمی‌توانست جایگاهی برای دی یونگ در ترکیب بارسا قائل شود.

بوسکتس، اگرچه در دورانی است که دیگر انرژی سابق را ندارد و بازیکن کهنه‌کاری محسوب می‌شود، اما همچنان نمایش‌های بی نقص او ژاوی را مجاب کرده تا به فکر جایگزین نباشد. بازی دادن به پدری و گاوی یک امر غیرقابل اجتناب است و هافبک پیر بارسا نیز به خوبی می‌داند چطور در میانه زمین، میدان‌داری کند.

دی یونگ و بارسلونا؛ همه یا هیچ!

اکنون با مصدومیت طولانی مدت رقیب اصلی خود، دی یونگ شانس مجددی در بارسا یافته است. بارسلونا می‌خواهد بوسکتس یک سال دیگر بماند و ژاوی تأیید کرده است که تا زمان حضور همبازی قدیمی‌اش، او به عنوان بازیکن ثابت تیم اصلی در نظر گرفته خواهد شد.

با وجود اظهارنظر ژاوی، شکی وجود ندارد که بالاخره بوسکتس هم باید در ۱۸ ماه آینده تعویض شود! بنابراین، دی یونگ این شانس را دارد تا به سران بارسا نشان دهد که نیازی به جایگزینی بوسکتس با خرید جدیدی در تابستان ندارند. با این حال، پر کردن جای خالی بوسی اصلاً کار ساده‌ای نیست.

بهترین تعریف از ستون خط میانی بارسلونا را سال‌ها پیش، ویسنته دل بوسکه، سرمربی اسبق تیم ملی اسپانیا ارئه کرده است: شما اگر بازی را تماشا کنید، بوسکتس را نمی‌بینید، اما اگر بوسکتس را تماشا کنید، کل بازی را می‌بینید!

دی یونگ و بارسلونا؛ همه یا هیچ!

بازی ساده و در عین حال کارآمد هافبک اسپانیایی بارسا، کاملاً با همتای هلندی‌اش در تضاد است. دی یونگ از آن دست هافبک‌هایی است که در زمین مسابقه حرکات فانتزی زیادی انجام می‌دهد و می‌خواهد همواره در کانون توجه باشد. اگرچه این دو بازیکن هر دو در جایگاه خود فوتبالیست‌های قابلی هستند، اما تفاوت‌های معنادار آن‌ها می‌تواند ژاوی و لاپورتا را به فکر فرو ببرد. شاید جایگزین کردن بوسکتس با بازیکنی همچون مارتین زوبیمندی که سبک بازی مشابهی دارد، می‌تواند گزینه معقولانه تری باشد.

با این حال شاید بارسلونا بتواند به دی یونگ اعتماد کند. پاس‌کاری‌های خوب وی مقابل سویا نشان از پتانسیل کافی او برای بازی در پست هافبک آخر را دارد. وی به ندرت جلو می‌رفت و تنها یک نفر را دریبل می‌زند. دی یونگ که عادت به حرکات رو به جلو و دریبل‌های متعدد داشت، بازی ساکن‌تر اما پویاتری برابر سویا انجام داد و نشان داد که شاید آبی‌اناری‌ها می‌توانند به او دل خوش کنند.

کد خبر 640780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.