هشدار قرمز وقوع برف و کولاک/ امدادگران آماده‌باش هستند

سرپرست سازمان امدادونجات هلال‌احمر کشور از آماده‌باش نیروهای امدادگر سازمان امداد و نجات در ۱۸ استان برای امدادرسانی به مردم خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، بابک محمودی اظهار کرد: با توجه به اعلام هشدار هواشناسی سطح قرمز توسط هواشناسی از امروز یکشنبه بیست و سوم بهمن تا چهارشنبه بیست و ششم بهمن در پی وقوع بارش سنگین برف، کولاک برف و ریزش بهمن در چهارمحال و بختیاری، نیروهای امدادی جمعیت هلال‌احمر به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

وی ادامه داد: علاوه بر این سازمان هواشناسی هشدار سطح نارنجی بارش شدید برف، باران، وزش شدید باد و وقوع بهمن از یکشنبه تا چهارشنبه صادر کرده است.

سرپرست سازمان امداد و نجات تصریح کرد: این پدیده زیست محیطی استان‌هایی مانند کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی و شرق خوزستان، لرستان، غرب و جنوب اصفهان، شمال غرب فارس، همدان، مرکزی، شمال و شرق ایلام، شرق کرمانشاه، قم، قزوین، البرز، تهران، شمال و خراسان رضوی و خراسان شمالی را شامل می‌شود.

وی افزود: علاوه‌بر این وزش شدید باد، گرد و غبار در شمال فارس، جنوب اصفهان و نیمه شمالی و غربی کرمان، یزد، نیمه شمالی و غربی کرمان، نیمه جنوبی اصفهان پیش‌بینی شده است.

۱۸ استان متأثر از وقوع برف و کولاک

محمودی با اشاره به اینکه در ۱۲ ساعت گذشته ١٨ استان متأثر از وقوع برف و کولاک شدند، خاطرنشان کرد: ۹ استان اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، زنجان، قزوین، کردستان، لرستان، مازندران، همدان و ١٢شهرستان نیازمند خدمات امدادی بودند که در این روند در ١٤ منطقه (١٤محور) امدادرسانی شد.

وی افزود: در عملیات ۱۲ ساعت گذشته، امدادرسانی به ٢٠٥ نفر، اسکان اضطراری ٣٠ نفر، انتقال به مراکز درمانی یک نفر و رهاسازی ۲۱ خودرو از برف با تلاش ١٩ تیم عملیاتی شامل ٦٠ امدادگر انجام و ١٤ بسته غذایی و هشت کیلوگرم خرما بین سانحه دیدگان توزیع شد.

سرپرست سازمان امداد و نجات گفت: امدادرسانی در این مناطق همچنان ادامه دارد.

کد خبر 640761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.