خانواده‌ها بیش از حد احساسی هستند/ زمین فوتبال استاندارد برای پایه‌ها در اصفهان وجود ندارد

"هیئت فوتبال شهرستان اصفهان تمام عوامل و امکانات مورد نیاز برای برگزاری مسابقات را فراهم می‌کند؛ اما زمین‌چمن‌هایی که در استان اصفهان و شهرستان‌های آن وجود دارد، باعث می‌شود خانواده‌ها به کنار زمین بیایند و درگیری‌هایی به‌واسطه احساسی‌بودن آن‌ها و غیرحرفه‌ای بودنشان به‌وجود بیاید."

به گزارش خبرنگار ایمنا، ویدئویی به‌دست این خبرگزاری رسیده است که نشان می‌دهد دو روز قبل _جمعه بیست‌ویکم بهمن‌ماه_ در جریان یکی از بازی‌های فوتبال پایه در ورزشگاه انقلاب شهرستان کلیشاد، حین ضربه پنالتی خانواده‌های تیم میهمان به عوامل اجرایی و کادر فنی تیم میزبان هجوم بردند و برای لحظاتی ناآرامی و جنجال عجیبی در زمین چمن به‌پا شد. اتفاقی که به‌زعم سایر خانواده‌ها و اهالی جامعه فوتبال به‌دلیل نبود نظارت کافی بر مسابقات از سوی هیئت فوتبال شهرستان اصفهان به‌وجود آمده است؛ آن‌ها مدعی بودند که هیچ‌کسی درخصوص مسائل پیش آمده پاسخگو نیست.

از این‌رو، خبرنگار ایمنا در گفت‌وگویی با جعفر جعفری، رئیس هیئت فوتبال شهرستان اصفهان علاوه‌بر اینکه جویای اصل ماجرا شد، دلیل این جنجال‌آفرینی و نتیجه آن در روزهای آتی بابت این نوع رفتارهای غیراخلاقی را هم پیگیری کرد که در ادامه می‌توانید جوابیه و پاسخ‌های رئیس هیئت فوتبال شهرستان اصفهان درباره این اتفاق را بخوانید؛

زمین‌های فوتبال در اصفهان، استاندارد نیست

جعفر جعفری در ابتدا با ارائه توضیحاتی درباره جنجال به‌وجود آمده در یک مسابقه فوتبال پایه اظهار کرد: در جریان یکی از دیدارهای فوتبال پایه، داور بازی دستور داد ضربه پنالتی به‌دست آمده برای یکی از دو تیم تکرار شود، پس از آن، پدر یکی از بازیکنان وارد زمین می‌شود اما با حضور نیروی انتظامی ماجرا ختم به‌خیر می‌شود و خوشبختانه بازی تا پایان بدون مشکل ادامه پیدا می‌کند و تکلیف تیم برنده روشن می‌شود. اتفاقات رخ‌داده توسط کمیته انضباطی هیئت فوتبال استان اصفهان بررسی و تصمیم‌گیری خواهد شد؛ به‌هرحال زمین‌چمن‌هایی که در استان اصفهان و شهرستان‌های آن وجود دارد، باعث بروز چنین مشکلاتی می‌شود زیرا خانواده‌ها به کنار زمین می‌آیند و این مشکلات به‌وجود می‌آید.

وی با تاکید بر اینکه زمین‌های فوتبال در اصفهان استاندارد نیست، افزود: متأسفانه خود ما نیز با این مشکل دست‌وپنجه نرم می‌کنیم، چرا که زیرساخت مناسبی از لحاظ زمین چمن در اصفهان وجود ندارد؛ البته بخش خوب ماجرا حضور به‌موقع عوامل ما و نیروهای انتظامی است که جنجال را خواباندند و پس از ۲۰ دقیقه دوباره بازی از سر گرفته شد. کنترل‌کردن خانواده‌ها در رده‌های پایه سخت است، چرا که آن‌ها توقع دارند تیم‌های فرزندانشان همیشه برنده باشند.

خانواده‌ها بیش از حد احساسی هستند/ زمین فوتبال استاندارد برای پایه‌ها در اصفهان وجود ندارد

جنجال و درگیری در لیگ برتر هم وجود دارد

رئیس هیئت فوتبال شهرستان اصفهان در واکنش به این پرسش که آیا عوامل هیئت یا خانواده‌ها را در این جنجال‌ها مقصر می‌دانید؟ پاسخ داد: نمی‌توانیم شخص یا ارگان خاصی را مقصر بدانیم؛ ما تمام شرایط بازی را برای تیم‌ها مهیا کرده‌ایم و تمام امکانات مورد نیاز و عوامل اجرایی در دسترس هستند اما چنین اتفاقاتی کنار زمین در لیگ برتر فوتبال بزرگسالان هم به‌وجود می‌آید. بعضی از اتفاقاتی که پیش می‌آید از دست همه خارج است و ما فقط می‌توانیم زمانی‌که درگیری ایجاد می‌شود بازی را تعطیل کنیم تا برای آرام‌کردن جو، تصمیم به برگزاری یا لغو آن دیدار بگیریم.

جعفری با بیان این نکته که پس از درگیری ایجادشده، نیروهای انتظامی و مسئولان واحد مسابقات به‌موقع و سریع به جنجال خاتمه دادند، تصریح کرد: داور بازی مورد حمایت خود ما بود و حتی من نیز با وی صحبت کردم که اگر فکر می‌کنید فضا به‌گونه‌ای است که نمی‌توانید بازی را ادامه دهید مشکلی ندارد اما داور اعلام کرد مشکل خاصی وجود ندارد و با فراهم‌کردن آرامش حاکم بر محیط بازی، مجدداً دو تیم با یکدیگر به رقابت پرداختند و خوشبختانه بازی به‌خوبی تمام شد. این‌طور اتفاقات لحظه‌ای است و کنترل اتفاقات از دست همه خارج است. نیروهای انتظامات و حراست به‌همراه مسئولان واحد مسابقات بر بازی نظارت داشتند و به سرعت با ورود به درگیری همه‌چیز را به حالت عادی بازگرداندند و مانع شدند که کار بالا بگیرد. مسئولان دو تیم نیز همکاری کردند اما اقدامات نادرست یک نفر که مشخص نیست از کجا توانسته است وارد زمین شود و به‌سمت داور بازی هجوم بَرَد، جنجال‌آفرین شد.

محرومیت سنگین برای فرد خاطی که عادت به جنجال‌آفرینی داشته است

وی در پاسخ به این پرسش که تصمیم هیئت فوتبال شهرستان و کمیته انضباطی برای برخورد با افراد خاطی و جریمه آن‌ها چه بوده است، تاکید کرد: عوامل اصلی این درگیری به کمیته انضباطی معرفی می‌شوند و به‌طور قطع محرومیت‌هایی برای آن‌ها در نظر گرفته خواهد شد؛ به این ترتیب با نزدیکان تیمی که وارد زمین شدند و جو ناآرام و غیرحرفه‌ای را به‌وجود آوردند که به درگیری انجامید با جریمه‌های سنگین برخورد خواهیم کرد و حتی شخصی که در رأس این درگیری قرار داشت و فقط هم یک نفر بود شناسایی شده است که حداقل به‌مدت یک‌سال از حضور در ورزشگاه‌ها محروم خواهد شد؛ آن فرد که پدر یکی از بازیکنان است، ظاهراً چند مرتبه دیگر نیز چنین درگیری‌هایی را ایجاد کرده و بار اولش نبوده است، به‌همین خاطر دستور دادیم کمیته انضباطی به‌سرعت جلسه‌ای تشکیل دهد تا تکلیف این یک نفر را روشن کنند.

خانواده‌ها بیش از حد احساسی هستند/ زمین فوتبال استاندارد برای پایه‌ها در اصفهان وجود ندارد

خانواده‌ها به‌جای احساساتی‌بودن، صبور و حرفه‌ای باشند

رئیس هیئت فوتبال شهرستان اصفهان در رابطه با چنین درگیری‌هایی که در فوتبال پایه به‌طور گسترده وجود دارد، از صبور بودن خانواده‌ها صحبت کرد تا با فرهنگ‌سازی درست بتوانند نسبت به مسائل حرفه‌ای، همان‌قدر حرفه‌ای رفتار کنند و گفت: مشکل رده‌های پایه این است که خانواده‌ها صبور نیستند و زمانی‌که کنار زمین هستند روی بازیکنان و جو بازی تأثیر می‌گذارند؛ به‌خصوص وقتی مسابقات به مراحل پایانی خود برسد، این‌دست اتفاقات شدیدتر می‌شود. حتی وقتی فیلم بازی را مجدد بازبینی کردیم متوجه شدیم تصمیم داور کاملاً درست بوده است. از شما می‌خواهم کمک کنید تا فرهنگ‌سازی درستی در خانواده‌ها ایجاد شود، چرا که بچه‌ها آن‌قدر هم به فکر برد و باخت نیستند اما خانواده‌ها به‌خاطر فرزند خود با مسائلی که پیش می‌آید، احساسی برخورد می‌کنند، اصلاً حرفه‌ای نیستند و طاقت شکست فرزندانشان را ندارند.

وی در پایان صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: داوران نیز در این بین مظلوم واقع می‌شوند، ورزشگاه‌های اصفهان هم به‌جز یکی دو تا، غیراستاندارد است و مشکلاتی از این قبیل به‌وجود می‌آید؛ ما به‌عنوان برگزارکننده تمام مواردی را که برای یک‌بازی مورد نیاز است، فراهم می‌کنیم.

کد خبر 640621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.