۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۹
اعتصاب تیم فوتبال زنان کانادا

تیم ملی فوتبال زنان کانادا در اعتصاب است و ممکن است فرصت شرکت در جام SheBelieves را از دست بدهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بیانیه مشترک اتحادیه فوتبالیست‌های کانادا منتشر شد که در آن آمده است: «تیم زنان از خبر کاهش قابل توجه برنامه‌ها و تمرینات تیم ملی برای سال ۲۰۲۳ "خشمگین و عمیقاً نگران شدند.»

تیم ملی مردان نیز بیانیه حمایتی خود را صادر کرد. در این بیانیه آمده است: «نحوه تخصیص یا استفاده از وجوه توسط فدراسیون فوتبال کانادا مشخص نیست و پنهان است.»

کاپیتان تیم، کریستین سینکلر، در صحبت با رسانه TSN Sportcentre گفت: «همه ما با افتخار نماینده این کشور هستیم. برخی از بهترین لحظات را با هم به اشتراک گذاشته‌ایم اما احساس نکردن حمایت فدراسیون، سخت بود و کار به جایی رسیده است که حداقل برای شخص من، تا زمانی که این مشکل حل نشود، نمی‌توانم نماینده این فدراسیون باشم. ما به عنوان یک تیم تصمیم گرفته‌ایم تا اعتراض خود را انجام دهیم و از این لحظه به بعد تا زمانی که این مشکل حل نشود در هیچ فعالیتی از اتحادیه فوتبال کانادا شرکت نخواهیم کرد.»

کانادا قرار است هفته آینده در کنار تیم ملی زنان ایالات متحده، برزیل و ژاپن در جام SheBelieves شرکت کند که این حضور در حال حاضر، با تردیدهایی رو به رو است.

بازیکنان آمریکا نیز به حمایت از همکاران خود پرداخته‌اند؛ مگان راپینو که پیام حمایتی را در استوری اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت و به تیم کانادایی گفت که کل تیم آمریکا، پشت آنهاست. او نوشت: «به ما اطلاع دهید که چگونه می‌توانیم حمایتتان کنیم.»

قرار است رئیس فدراسیون فوتبال کانادا و مشاور حقوقی آن امروز _شنبه بیست‌ودوم بهمن_ با تیم ملی زنان دیدار کند و در مورد وضعیت موجود گفت‌وگو کنند.

کد خبر 640551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.