جزییات جدید از ضعف مدیریتی یوونتوس

اطلاعات جدید فاش شده از رسوایی مالی یوونتوس، نشان‌دهنده ضعف مدیریتی شدید در این باشگاه است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از پایگاه خبری فوتبال ایتالیا، جزئیاتی از تحقیقات پریسما درباره یوونتوس فاش شده که راجع به شکایت در مورد سرمایه گذاری ضعیف باشگاه تا انتخاب کارمندان آندره آ آنیلی است.

تحقیقات پریسما که توسط ریاست دفتر دادستان عمومی تورین در حال انجام است به بررسی شیوه‌های مالی باشگاه یوونتوس برای انجام مراودات در طول سال‌های اخیر می‌پردازد؛ ادعا می‌شود بیانکونری با افزایش سرمایه جعلی و دستکاری بازار از طریق پرداخت مخفیانه دستمزد بازیکنان، سعی داشته تا قوانین را دور بزند. این تحقیقات جدا از تصمیم اخیر فدراسیون فوتبال ایتالیا برای کسر ۱۵ امتیاز از یوونتوس است.

کوریره دلا سرا اطلاعات افشاشده جدیدی را درباره تحقیقات پریسما منتشر کرده که مربوط به مکالمات مختلف سران باشگاه یوونتوس درباره مسائل درون باشگاه است.

مائوریتزیو آریوابنه، مدیر ورزشی سابق یووه در ۲۹ نوامبر ۲۰۲۱ به بازرسان توضیح داد که یوونتوس از محدودیت‌های مالی خود آگاه است و گفت: من با چروبینی تماس گرفته بودم و به او گفتم که یک لیر بیشتر از بودجه خرج نکند. فکر می‌کنم آنیلی به من اعتماد دارد زیرا من را صادق می‌داند. کافی است آخرین ترازنامه‌ها را بخوانید، مطمئناً تنش اقتصادی وجود داشته اما چیزی از تنش مالی وجود ندارد.

فدریکو چروبینی در تلاش بود تا انگشت اتهام را به سمت مدیر ورزشی سابق یووه، فابیو پاراتیچی ببرد: «بدترین بازیکنان ما به اندازه بهترین‌های آتالانتا درآمد دارد. زاپاتا ۱.۸ میلیون یورو می‌گیرد. اگر سگ بخریم، ۳.۵ میلیون یورو به او می‌دهیم. ما در بازار مغرور بودیم، زیرا فابیو پنج سال قبل هیگواین را با ۹۰ میلیون یورو جذب کرد. این در حالی است که گابریل ژسوس با ۱۰ میلیون یورو در دسترس بود و ما ۹۰ میلیون یورو پرداخت کردیم تا هیگواین را در تیم داشته باشیم.»

چروبینی همچنین مخالف قرارداد جذب فدریکو کیه‌زا بوده و به آنیلی گفته است: کیه‌زا به دلیل اطرافیانش بازیکنی نیست که بتواند سال‌ها در یووه بماند. او به دنبال افزایش توجیه اقتصادی است.

آنیلی نیز از سرمایه‌گذاری ضعیف باشگاه در سال‌های اخیر آگاه بوده است. در اطلاعاتی که افشاشده، آنیلی گفت: از سال ۲۰۱۰ و وقتی که من به باشگاه آمدم، همیشه در سه روز آخر در بازار نقل و انتقالات افتضاح کار کرده‌ایم. ما به اندازه ۶۰-۷۰ میلیون یورو پول دور ریختیم؛ انتقال‌هایی مثل نیکولا آنلکا.

بازرسان همچنین تماس تلفنی بین آنیلی و جان الکان، مدیر اجرایی اکسور را شنیده‌اند. در این تماس، مدیران درباره بازگرداندن الساندرو دل پیرو به یوونتوس و علاقه هواداران به او صحبت کرده‌اند.

کد خبر 640540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.