زیباسازی خطوط عابر پیاده برای افزایش ایمنی خیابان‌ها در آمریکا

مدیران لویی‌ویل در ایالت کنتاکی آمریکا، هنرمندان را به زیباسازی خطوط عابر پیاده برای افزایش ایمنی خیابان‌ها دعوت کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران لویی‌ویل طرحی را به‌طور آزمایشی آغاز کرده‌اند و از هنرمندان محلی خواسته‌اند به زیباسازی تقاطع‌های شهری و خطوط عابر پیاده برای بیشتر دیده شدن آن‌ها توسط رانندگان بپردازند و از این طریق، ایمنی سایر کاربران نظیر عابران پیاده و دوچرخه‌سواران را افزایش دهند. این اقدام به دنبال شواهد ناشی از کاهش ۵۰ درصدی سوانح خیابانی به علت رنگ‌آمیزی خطوط عابر پیاده و مسیرهای دوچرخه‌سواری در بعضی از شهرهای جهان اعمال شده و قرار است در صورت اثربخشی، در سراسر لوییویل پیاده شود. مدیران امیدوار هستند که اقدام جدید نه‌تنها به کاهش سوانح خیابانی و افزایش ایمنی کاربران تردد سبز کمک خواهد کرد، بلکه چشم‌انداز کلی سراسر شهر را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

افزایش ایمنی معابر از طریق هنر آسفالت

نتیجه گزارش‌های مختلف حاکی از آن است که نقاشی آسفالت‌های سراسر شهر و جداسازی معابر پیاده یا مسیرهای دوچرخه‌سواری از محل تردد وسایل نقلیه می‌تواند نقش مهمی در کاهش تصادفات خیابانی ایفا کند که این امر به سهم خود، افراد بیشتری را به اتخاذ تردد سبز سوق می‌دهد و در نهایت، علاوه بر حفظ جان شهروندان، مزایای بسیاری برای شهر نظیر کاهش انتشار کربن به ارمغان می‌آید.

زیباسازی خطوط عابر پیاده برای افزایش ایمنی خیابان‌ها در آمریکا

ایده رنگ‌آمیزی خطوط عابر پیاده لویی‌ویل برای اولین بار توسط یکی از هنرمندان در مرکز شهر و در سال ۲۰۲۲ پیاده شد که گزارش‌ها حاکی از کاهش ۳۷ درصدی وقوع سوانح در آن بود و همین امر مدیران شهر را به پیاده‌سازی آزمایشی آن در بعضی از تقاطع‌های شهر سوق داده است تا در صورت موفقیت، در سراسر معابر پیاده شود.

علاوه بر این، مدیران شهر ادعا کرده‌اند که پس از تأیید نهایی پروژه، صاحبان مراکز تجاری و مردم نیز می‌توانند به رنگ‌آمیزی معابر محیط اطراف خود برای افزایش ایمنی عابران پیاده و دوچرخه‌سواران بپردازند، ضمن این‌که به دنبال این اقدام چشم‌انداز کلی شهر نیز تغییر خواهد کرد.

کد خبر 640468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.