ماجرای حادثه هواپیمای نجف - مشهد چه بود؟

شب گذشته هواپیمای نجف - مشهد به علت نقص فنی مواجه شد، مقرر شد مسافران امروز _بیست‌ودوم بهمن ماه_ این پرواز با یک پرواز جایگزین عازم مقصد شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ساعت ۲۰ شب گذشته _بیست‌ویکم بهمن ماه_ پرواز شماره ۶۶۴۴ از مبدا نجف به مقصد مشهد مربوط به شرکت هواپیمایی آتا، به علت نقص فنی متوقف شد.

در این خصوص محمد محمدی بخش، رئیس سازمان هواپیمایی در تشریح جزئیات حادثه برای هواپیمای آتا در نجف اظهار کرد: خلبان این هواپیما که بعد از تاکسی وِی قبل از انجام تیک دچار نقص فنی در لاستیک شد، با دریافت اِرورِ تایر از پرواز انصراف داد.

وی افزود: چرخ‌های جلوی پرواز دچار لرزش شد و تصمیم خلبان بر اساس دستورالعمل‌های پروازی در این شرایط ریجکت (توقف) پرواز روی باند بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تصمیم خلبان بعد از دریافت خطای لاستیک درست بود، افزود: در این عملیات پروازی، خروج از باند رخ نداده است و به مسافران نیز صدمه‌ای وارد نشد.

محمدی بخش شایعات مربوط به انفجار و انحراف به سمت باند را تکذیب کرد.

وی درباره سرنوشت مسافران پرواز نجف به مشهد، گفت: مسافران به هتل فرستاده شدند و صبح فردا هم قرار است هواپیمایی آتا با یک پرواز جایگزین، مسافران را به مشهد منتقل کند و تا آن زمان طبق آئین نامه حقوق مسافر وظیفه پذیرایی و اقامت بر عهده شرکت هواپیمایی است.

خالی شدن نیتروژن از محل چرخ جلو موجب ایجاد لرزش شد

همچنین شرکت هواپیمایی آتا در خصوص جزئیات این سانحه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در خصوص مشکل ایجاد شده در پرواز شماره ۶۶۴۴ نجف به مشهد هواپیمایی آتا به استحضار می‌رسانیم، پس از اعلام بروز مشکل در هواپیمای EP-TAM آتا به دلیل خالی شدن نیتروژن از محل چرخ جلو، چرخ‌های جلوی پرواز دچار لرزش شد و تصمیم خلبان بر اساس دستورالعمل‌های پروازی در این شرایط ریجکت (توقف) پرواز روی باند بود.

در انتهای این اطلاعیه آمده است: با پیگیری و دستور مدیرعامل هواپیمایی آتا در راستای حصول اطمینان کامل از ایمنی پرواز و سلامت مسافران، هواپیمای مذکور برای بررسی و رفع مشکل در اختیار متخصصین واحد تعمیر و نگهداری این هواپیمایی قرار گرفت و با هماهنگی‌های انجام شده مسافران و کادر پرواز در هتل مستقر شدند. شایعات مربوط به انفجار و انحراف به سمت باند تکذیب می‌شود. سلامتی و ایمنی پرواز اولویت اصلی هواپیمایی آتا است و بابت تأخیر ناخواسته، از مسافران عذرخواهی می‌کنیم.

کد خبر 640407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.