۹ شهید در تازه‌ترین جنایت عربستان علیه یمن

منابع خبری از شهادت یک یمنی و زخمی شدن هشت نفر دیگر در تازه‌ترین حملات توپخانه‌ای ارتش سعودی به مناطق مرزی یمن خبر دادند.

به گزارش ایمنا، حملات توپخانه‌ای جدید ارتش سعودی به مناطقی از استان صعده یمن به شهادت یک غیرنظامی و زخمی شدن هشت نفر دیگر انجامید.

متجاوزان همچنین با ادامه تجاوزات خود در الحدیده (غرب یمن)، در ۲۴ ساعت گذشته ۹۱ مورد نقض را انجام دادند که از جمله آن‌ها می‌توان پروازهای جاسوسی ائتلاف سعودی در آسمان حیس، الجبلیه و مقبنه و حملات توپخانه‌ای است.

عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان و آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی- آمریکایی، تجاوز به یمن را آغاز کرد اما در حدود شش سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر هم‌پیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم‌اکنون از یک هم‌پیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.

برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آن‌ها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربه‌های دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی عربستان، به ویژه تأسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.

منبع: ایرنا

کد خبر 640346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.