مخابرات در ۳۰ روستای سمیرم قطع است/ راه‌ ارتباطی ۸ روستای فریدونشهر همچنان مسدود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در روزهای اخیر به علت شدت بارش برف، ارتباطات شبکه تلویزیون و مخابرات ۳۰ روستای نرمه کوه در بخش وردشت سمیرم ناپایدار است.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره آخرین وضعیت راه‌های ارتباطی استان اصفهان، اظهار کرد: از هفته گذشته تاکنون همچنان روستاهایی در بخش پشتکوه دوم فریدونشهر و راه‌های ارتباطی هشت روستا به دلیل انباشت برف و کولاک و کاهش دما مسدود است.

وی با اشاره به اینکه ارتباطات تلویزیون و مخابرات روستاهای مناطق پشتکوه دوم فریدونشهر مانند روزهای گذشته در اثر بارش برف و انسداد مسیر دسترسی قطع است، افزود: با فعالیت شبانه‌روزی تیم‌های امدادی و بازگشایی راه‌های ارتباطی این روستاها، امیدواریم مشکل اتصالات رادیویی، تلویزیون و تلفن ثابت رفع شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه در روزهای گذشته فعالیت سامانه بارشی بیشتر مناطق غرب و جنوب استان را در برگرفت، تصریح کرد: با فعالیت این سامانه بارشی راه‌های ارتباطی ۱۵۰ روستا در این مناطق قطع بود که با تلاش تیم‌های امداد و راهداری بازگشایی شد.

وی درباره تشکیل جلسه ستاد بحران در شهرستان سمیرم در روز گذشته، گفت: در روزهای اخیر به علت شدت بارش برف، ارتباطات شبکه تلویزیون و مخابرات ۳۰ روستای نرمه کوه در بخش وردشت سمیرم ناپایدار است.

شیشه‌فروش ادامه داد: راه‌های ارتباطی روستاهای نرمه کوه در بخش وردشت سمیرم مسدود است و شبکه برق این مناطق تحت‌تأثیر برودت هوا و کولاک برف قرار گرفته، اما تلاش شده تا به وسیله ژنراتور برق، ارتباطات برقرار شود.

وی با بیان اینکه طی تشکیل جلسه مدیریت بحران در بعدازظهر و شب گذشته در منطقه سمیرم مقرر شد که عوامل شرکت مخابرات با برقراری ارتباطات مخابراتی نسبت به استقرار دستگاه بولدوزر در این مناطق اقدام کنند، خاطرنشان کرد: با ماندگاری انباشت برف‌ها تا اردیبهشت‌ماه، شرکت مخابرات با استقرار بولدوزر در چندین ماه، برف‌روبی مناطق را برعهده دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: مقرر شده که شرکت توزیع برق استان یک دستگاه برف‌پیما در آن منطقه مستقر کند و نسبت به بازسازی و رفع مشکلات شبکه برقی اقدامات لازم را اجرایی کند، همچنین با استفاده از دو دستگاه بولدوزر و گریدر به صورت موقت برای بازگشایی راه‌های ارتباطی روستاها کمک‌رسانی انجام دهد.

وی با بیان اینکه ایستگاه ارتباطی و رادیویی بخش وردشت و پادنا علیا از توابع شهرستان سمیرم در ارتفاعات سه هزار متری کوه‌های (نرمه کوه و چلنچه کوه) در آن مناطق استقرار دارند، افزود: به علت برف و کولاک حدود ۱۸ کیلومتر تا ارتفاعات قله کوه‌ها نیاز به بازگشایی دارد که از دو روز گذشته دستگاه بولدوزر در حال گشایش مسیر ارتباطات ایستگاه‌ها هستند که اکنون مسیر چلنچه کوه باز شده است.

دمای هوا ۵ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد

شیشه‌فروش ادامه داد: در حال حاضر مسیرهای ارتباطی نرمه کوه در بخش وردشت مسدود است و در بخش پادنا علیا نیز به دلیل مسدودی راه‌ها هنوز قطعی شبکه اینترنت برقرار نشده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر مسیر شهرستان سی‌سخت از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد _ پادنای سمیرم به دلیل شدت کولاک برف و بهمن مسدود است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان درباره صدور هشدار سطح زرد هواشناسی با فعالیت نفوذ توده هوای سرد و ماندگاری آن تا اوایل روز شنبه در استان، گفت: از پیامدهای این توده هوای سرد، وزش باد شدید و پراکندگی بارش برف در مناطق شمال استان است که بر اساس پیش‌بینی‌ها، دمای هوا پنج تا ۱۰ درجه کاهش خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه از اواخر وقت شنبه به تدریج سامانه جدید بارشی از سمت غرب و جنوب به استان اصفهان وارد می‌شود، افزود: در حال حاضر هشدارهای لازم توسط تیم‌های امدادی مدیریت بحران ابلاغ شده و راهدارخانه در نقاط مختلف استان اصفهان با تیم‌های امداد و نجات، ماشین برف‌روب و انواع تجهیزات زمستانی راهداری فعال است.

شیشه‌فروش درباره مسدودی راه‌های ارتباطی هشت روستای پشتکوه فریدون‌شهر به دلیل انباشت برف و کولاک و کاهش دما، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مواد غذایی این روستا تأمین شده است، اما به دلیل بسته بودن مسیرهای ارتباطی از هفته گذشته تاکنون ساکنان آن مناطق برای تهیه علوفه دام با مشکلاتی مواجه هستند که در تلاش هستیم با گشایش راه‌ها، علوفه لازم نیز فراهم شود.

کد خبر 640324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.