حمایت اشتوتگارت از المان‌های هنری در شهر

مقامات شهر اشتوتگارت برنامه بودجه جدیدی را برای ایجاد هنر عمومی جدید و همچنین حفاظت از آثار موجود ایجاد کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهر اشتوتگارت آلمان برنامه جدیدی را برای تأمین بودجه هنر در فضاهای عمومی اعلام کرد. این برنامه بین سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ اجرا خواهد شد و بودجه‌ای بالغ بر یک میلیون یورو در سال دریافت خواهد کرد. بر اساس بیانیه شهرداری، این برنامه با هدف برطرف کردن شکاف بین شهرداری، فضاهای شهری و هنر آزاد و قابل دسترس انجام می‌شود.

علاوه بر این، مقامات شهری اعلام کرده‌اند که دسترسی رایگان به المان‌های هنری یکی از اجزای سازنده مهم بافت اشتوتگارت است. به همین دلیل است که مقامات ۹ ماه را صرف توسعه این استراتژی همراه با سازمان‌ها و هنرمندان محلی کردند.

تا ۱۵ آوریل و همچنین ۱۵ اکتبر، هنرمندان می‌توانند برای دور اول و دوم بودجه، به میزان پنج هزار یورو برای هر پروژه درخواست دهند. روند ارسال آثار برای هنرمندان مستقلی که به تنهایی کار می‌کنند و همچنین برای انجمن‌ها، گروه‌ها و مؤسسات فرهنگی آزاد است.

حمایت اشتوتگارت از المان‌های هنری در شهر

مقامات اشتوتگارت می‌خواهند ارزش هنر مانند نقاشی‌های دیواری، کفپوش‌ها و همچنین اشیای هنری شهری مانند مجسمه‌ها را در فضاهای عمومی به تصویر بکشند. علاوه بر این، بودجه باید به حمایت از جشنواره‌ها به عنوان وسیله‌ای برای بیان هنری کمک کند.

علاوه بر این، مقامات گفته‌اند که می‌خواهند در صورت نیاز در پروژه‌های حفاظت از هنر در فضاهای عمومی مشارکت کنند که یکی دیگر از حوزه‌های صندوق جدید است. این شهر در حال حاضر مسئول ۴۵۵ مجسمه، کفپوش و نقش برجسته شهری است.

مسئولان در بیانیه‌ای مطبوعاتی توضیح دادند که هنر شهری در گوشه‌وکنار خیابان‌ها، پارک‌ها یا روی دیوارهای خانه‌ها مردم را به کشف و کنجکاوی دعوت می‌کند. هنر عمومی و خیابانی آگاهی عمومی را افزایش می‌دهد، می‌تواند برنامه‌ریزی شهری را تحت تأثیر قرار دهد و فضاسازی شهری و تغییرات اجتماعی را به همراه داشته باشد.

کد خبر 640306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.