۲۴ درصد از مجوزهای درخواست شده کسب‌وکار صادر شد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان گفت: از اوایل سال ۱۴۰۱ تا شانزدهم بهمن ۱۴۰۱ در استان اصفهان تعداد ۲۵۳۵۲ مجوز درخواست شده که از این تعداد، ۶۱۳۱ مورد صادر شده (۲۴ درصد) است.

علیرضا عرب‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص مجوزهای کسب و کار اظهار کرد: در حال حاضر تمامی امور صدور مجوزهای کسب و کار برای فعالان اقتصادی استان اصفهان اعم از صنفی و غیرصنفی براساس قوانین و مقررات مربوطه به ویژه ماده ۷ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و همانند سایر استان‌های کشور به منظور تسهیل صدور مجوز فعالیت و شفاف سازی فرآیند صدور مجوزها، از طریق درگاه «درگاه ملّی مجوزهای کسب‌وکار» به نشانی mojavez.ir بدون نیاز به مراجعه حضوری متقاضی و بدون کاغذ انجام می‌شود.

وی افزود: بر همین اساس از اوایل سال ۱۴۰۱ تا تاریخ شانزدهم بهمن ۱۴۰۱ در استان اصفهان تعداد ۲۵۳۵۲ مجوز درخواست شده که از این تعداد، ۶۱۳۱ مورد صادر شده (۲۴ درصد) و از این تعداد ۱۳۴۵ مورد صدور با تأخیر (۲۲ درصد از مجوزهای صادر شده) و ۴۷۸۶ فقره (۷۸ درصد از مجوزهای صادره) در مهلت قانونی بررسی و صادر شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان ادامه داد: همچنین ۸۲۹۰ فقره (۷/۳۲ درصد از کل درخواست‌ها) در صف بررسی می‌باشد که ۵۸۱۸ مورد (۷۰ درصد درخواست‌های در حال بررسی) از آنها با تأخیر در بررسی مواجه شده‌اند. لازم به ذکر است تعداد ۳۷۷۵ متقاضی نیز از درخواست خود انصراف داده‌اند.

عرب‌ها اظهار کرد: رصد روند صدور مجوزها علاوه بر مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار کشور مستقر در وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ذیربط کشور توسط استانداری، اداره کل امور اقتصادی و دارایی، ادارات کل استانی متناظر وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها و نهادهای نظارتی استان مورد پایش و بازبینی مستمر قرار دارد.

وی افزود: همچنین در جریان تسهیل فرآیند صدور مجوزهای کسب‌وکار، مسئولیت دریافت پاسخ‌های تمامی استعلام‌های بین دستگاهی مانند آب، برق، گاز، محیط زیست، منابع طبیعی و از این قبیل به عهده مرجع اصلی صادرکننده مجوز می‌باشد.

کد خبر 640159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.