موتورسیکلت بیشترین جان‌باختگان در اثر تصادف را دارد

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه موتورسیکلت وسیله نقلیه‌ای است که افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند، گفت: اما صحیح استفاده نکردن از این وسیله باعث شده که بیشترین جان باختگان را در اثر تصادف با این وسیله نقلیه شاهد باشیم.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: موتورسیکلت وسیله نقلیه‌ای است که افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند، اما صحیح استفاده نکردن از این وسیله باعث شده که بیشترین جان باختگان را در اثر تصادف با این وسیله نقلیه شاهد باشیم.

وی با اشاره به نکاتی درباره استفاده صحیح از موتورسیکلت، ادامه داد: اگر راکبان موتورسیکلت این نکات را رعایت کنند، می‌تواند در حفظ جان موتور سوران بسیار مفید و مؤثر واقع شود.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: هنگام استفاده از موتورسیکلت به عنوان وسیله نقلیه راکب موتورسیکلت باید از کلاه ایمنی مناسب استفاده کند، راکبان موتورسیکلت باید پس از کسب مهارت‌های لازم و دریافت گواهینامه رانندگی با موتورسیکلت اقدام به موتورسواری کنند.

وی اضافه کرد: رانندگی با موتورسیکلت مشمول تمام قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و ترافیک ایمنی است، رعایت مقررات و احترام به قوانین با سبقت نگرفتن غیرمجاز، انجام ندادن حرکات نمایشی و خطرناک و احترام به حق تقدم موجب سلامت راکبان و دیگران می‌شود.

سرهنگ محمدی گفت: راکب موتورسیکلت باید قبل از استفاده از آن، تجهیزات ایمنی از جمله چراغ جلو و عقب، ترمز، باد لاستیک‌ها و علائم هشدار دهنده مانند شبرنگ‌ها را کنترل کند و از سلامت آن‌ها مطمئن شود، زیرا چون موتورسیکلت نسبت به سایر وسایل نقلیه دارای ابعاد کوچک‌تری بوده و ممکن است به خوبی توسط دیگر رانندگان دیده نشود، از این رو توصیه می‌شود با احتیاط و توجه به این موضوع چراغ‌های جلو در روز روشن نگه داشته شود.

کد خبر 640144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.