حمایت کمیته امداد چهارمحال‌ و بختیاری از ۵۵۰۰ فرزند یتیم و محسنین

مدیرکل کمیته امداد استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این نهاد از ۵۵۰۰ فرزند یتیم و محسنین حمایت می‌کند، گفت: از مجموع ۱۷ هزار و ۲۰۰ حامی این فرزندان، ۱۱۰ حامی ساکن خارج از کشور هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جاسم محمدی امروز _پنجشنبه بیستم بهمن_ در همایش تقدیر از خیران و نیکوکاران، با گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: این همایش بر اساس سنت دیرینه در پایان سال و در آستانه جشن نیکوکاری برگزار می‌شود.

وی با تقدیر از ۱۷ هزار و ۲۰۰ حامی ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان چهارمحال و بختیاری، افزود: اکنون تنها بخش کوچکی از خیران، نیکوکاران و حامیان ایتام و محسنین تقدیر شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به حمایت این نهاد از ۵۵۰۰ فرزند یتیم و محسنین، گفت: از مجموع ۱۷ هزار و ۲۰۰ حامی این فرزندان، ۱۱۰ حامی ساکن خارج از کشور هستند.

وی با اشاره به اهمیت زکات در دین مبین اسلام و آثار و برکات آن در جامعه، تصریح کرد: برای ترویج این فریضه الهی در جامعه به فرهنگ‌سازی نیاز است، مردم باید بیش از پیش آثار و برکات زکات و نقش آن در عمران، آبادانی و کارهای فرهنگی و عام‌المنفعه در محل زندگی خود را لمس کنند.

محمدی با اشاره به برگزاری جشنواره زکات، گفت: آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد از موارد مصرف زکات است که در این جشنواره مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: نیکوکاران و خیران می‌توانند با پرداخت مبلغی دلخوان یا اهدای جهیزیه، زمینه ازدواج آسان نیازمندان را فراهم کنند، علاوه‌بر مراجعه حضوری به اداره‌های کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در سراسر استان کد دستوری #۰۳۸*۸۸۷۷* نیز برای دریافت غیرحضوری کمک‌های مردمی در نظر گرفته شده است که در راستای بهبود وضعیت زندگی مددجویان و بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط مددکاران و نیاز مددجویان اقدامات لازم انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا، همایش تقدیر از خیران و نیکوکاران با حضور مدیر یکی از مؤسسه‌های خیریه، مدیرکل امور اجتماعی استانداری چهارمحال‌وبختیاری و خیران و نیکوکاران برگزار شد و در پایان این همایش از حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین تقدیر شد.

کد خبر 640121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.