بررسی پرونده زندانیان برای تطبیق با معیارهای عفو اخیر توسط مسئولان قضایی

مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد که مسئولان قضائی تمام استان‌ها امروز (پنجشنبه) با حضور در زندان‌ها در حال بررسی پرونده زندانیان برای تطبیق با معیارهای عفو رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) هستند.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، بلافاصله بعد از اعلام خبر عفو گسترده رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و اعیاد ماه رجب با دستور رئیس قوه قضائیه، کارگروه‌های ویژه تطبیق پرونده محکومان و متهمان با معیارهای عفو در دادگستری‌های استان‌های سراسر کشور تشکیل شد.

رئیس قوه قضائیه در جلسه شورای عالی قضائی روز دوشنبه هفدهم بهمن به رؤسای دادگستری تمام استان‌ها دستور داد که در راستای تسریع در اجرای فرمان عفو رهبر انقلاب، هیئت‌هایی را برای تطبیق مصادیق با معیارهای پیش‌بینی شده تشکیل دهند تا این هیئت‌ها هرچه سریع‌تر فهرست زندانیان و محکومان مشمول عفو قرار گرفته را به خود آن‌ها و جامعه اعلام کنند و در همین روزهای اعیاد دینی و ملی، حلاوت و شیرینی به کام مردم بنشیند.

مسئولان قضائی دادگستری‌های هرمزگان و مازندران و سمنان در بازدیدهای شبانه پیگیر اجرای عفو رهبر معظم انقلاب بودند.

طبق پیگیری‌ها مسئولان قضائی استان‌های تهران، البرز، سمنان، هرمزگان، آذربایجان غربی، قزوین، سیستان و بلوچستان، فارس، گلستان، کار رصد پرونده محکومان و متهمان را آغاز کرده‌اند، همچنین بر اساس گزارش‌های استانی در سایر استان‌ها نیز کار تشکیل هیئت‌های قضائی به منظور عفو زندانیان را آغاز شده و موضوع آزادی زندانیان واجد شرایط تا حد قابل قبولی پیش رفته و تسریع شده است.

روز گذشته چهارشنبه نوزدهم بهمن، در پی دستور رئیس کل دادگستری استان تهران، ۳۲ هیئت قضائی با سرپرستی مدیران قضائی استان تهران و در مجموع ۵۱۱ مقام قضائی به‌طور هم‌زمان از هشت زندان استان تهران بازدید کردند و وضعیت مددجویان را از حیث برخورداری از نهادهای ارفاقی مورد ارزیابی قرار دادند و دستورهای لازم را برای همکاری با زندانیان صادر کردند.

همچنین ۴۹ نفر از مسئولان قضائی استان تهران با حضور در زندان زنان پرونده زندانیان را بررسی کردند.

طبق پیگیری‌ها امروز پنجشنبه بیستم بهمن نیز مسئولان قضائی استان تهران در زندان‌ها برای بررسی پرونده زندانیان حاضر شده‌اند.

مسئولان قضائی دادگستری‌های هرمزگان و مازندران و سمنان در بازدیدهای شبانه پیگیر اجرای عفو رهبر معظم انقلاب بودند.

کد خبر 640119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.