حضور گسترده زنجانی‌ها در راهپیمایی ۲۲ بهمن/ در بیان حقایق انقلاب کوشا باشیم

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: مردم زنجان در چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضوری باشکوه خواهند داشت تا یاد و نام شهدای انقلاب اسلامی و کسانی که جان خود را برای به ثمر نشستن و استمرار انقلاب فدا کردند، گرامی بدارند.

مجید ناصحی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه نام گذاری ۲۲ بهمن به عنوان «یوم الله» برای نخستین‌بار از طرف حضرت امام خمینی (ره) عنوان شد، اظهار کرد: این عنوان واژه قرآنی برای روزهایی است که ملت ایران برای خدا و برای مبارزه با ظلم و فساد متحمل شدند و انقلاب ۵۷ را خلق کردند.

وی با اشاره به اینکه تک تک روزهای ۵۷ و روزهای منتهی به ۱۲ تا ۲۲ بهمن روزهایی بود که ملت ایران به خاطر خدا قیام کردند و هدفی جز پیروزی انقلاب اسلامی نداشتند، افزود: شایسته است پس از گذشت ۴۴ سال به‌خاطر انسان‌هایی که قیام الهی را به پا کردند و زحمات و استقامتی در مقابل رژیم شاهنشاهی و طاغوت داشتند، در صحنه‌های انقلابی و حماسی حضور داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان اضافه کرد: این روزهای بزرگ را کسی به ما آموخت که خود صاحب انقلاب بود، لذا انتظار می‌رود در بیان حقایق انقلاب کوشا باشیم.

وی با بیان اینکه برای بیان اتفاقات و مسائل آن زمان به جوانان امروز باید بیش از گذشته تلاش کنیم، ادامه داد: اگر از گذر تاریخ به انقلاب ۵۷ نگاه کنیم تک تک روزها و ساعت‌های دهه فجر برای مردم با سختی گذشت اما استقامت و ایمان آن زمان مردم و اطاعت از رهبری و آرمان‌های انقلاب بی‌نظیر بود.

ناصحی‌مقدم با اشاره به اینکه حضرت امام (ره) شخصیتی نبود که با واژه‌ها بازی یا تعارف کند، زیرا اتفاق عظیمی افتاده بود و ملتی بخاطر اهداف خود به پا خواسته بود، تاکید کرد: به پا خواستن ملت ایران تاکنون استمرار پیدا کرده است تا ثابت شود که تهدیدات تأثیری در اهداف ملت ایران نداشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به سال‌های اول انقلاب و تهدیدات علیه انقلاب اسلامی و تحریم‌ها ناشی از آن گفت: اتفاق الهی به وقوع پیوسته و ۴۴ سال استقامت مردم ما بی‌نظیر است، چرا که به خاطر دست‌یابی به آرمان‌های انقلاب مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را تحمل و از انقلاب خود حفاظت می‌کنند.

وی ادامه داد: مردم ما با حضور خانوادگی در راهپیمایی ۲۲ بهمن و جشن انقلاب وظیفه خود می‌دانند که یاد و نام شهدای انقلاب اسلامی و کسانی که جان خود را برای به ثمر نشستن و استمرار انقلاب فدا کردند، گرامی بدارند و پاسدار خون شهدا باشند.

به گزارش ایمنا، خانواده‌های زنجانی یوم الله ۲۲ بهمن در دو مسیر اصلی راهپیمایی خواهند کرد که مسیر شماره یک چهار راه امیرکبیر به سمت میدان انقلاب و مسیر شماره دو بلوار آزادی به سمت میدان انقلاب است و محل اجتماع پایانی و سخنرانی مراسم یوم الله ۲۲ بهمن میدان انقلاب خواهد بود.

کد خبر 640113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.